Brazylijska firma Stefanini otwiera oddział w Opolu
- Za dwa tygodnie powstała w Brazylii firma Stefanini otwiera swój oddział w Opolu - poinformował na konferencji prasowej prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski. Do końca przyszłego roku spółka ma zamiar zatrudniać w opolskim oddziale do stu osób.
Firma Stefanini świadczy usługi IT na rzecz ponad 500 firm z całego świata. Jak poinformował Łukasz Domoradzki, odpowiedzialny z ramienia Stefanini za utworzenie oddziału w Opolu, pracownicy w tym mieście będą obsługiwali m.in. niemiecki Linde Gas, Linde Engineering oraz - jak to określił - znaczące korporacje z branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej i tytoniowej.
- W wyborze Opola jako lokalizacji trzeciego w Polsce oddziału najważniejszy był dostęp do osób znających język niemiecki, wysoka kultura pracy i ponadstandardowa życzliwość władz miasta dla nowych inwestorów. Jesteśmy obecni w 39 państwach, więc mamy wystarczający materiał do porównania - wskazał Domoradzki. Nowi pracownicy firmy zostaną przeszkoleni w Monachium i Dreźnie.
Zdaniem prezydenta Opola, wybór tego miasta przez inwestora z Brazylii jest dowodem na dobrą opinię, jaką posiada to miasto wśród firm szukających w Polsce miejsca do poszerzenia swojej działalności.
- To pierwsza firma w Opolu z korzeniami sięgającymi Ameryki Południowej. Mamy już zakład produkcyjny z Chin, są firmy z różnych części Europy. Widocznie dobra opinia o Opolu dociera coraz dalej - powiedział Wiśniewski. Jak dodał, biorąc pod uwagę fakt, że 20 proc. miejsc pracy w regionie jest w naszym mieście, kolejny inwestor jest doskonałą informacją dla całego województwa.
Stefanini powstała w 1987 roku w Brazylii. Jej działalność polega na wsparciu IT dla ponad 500 firm z 39 krajach. Firma zatrudnia 22 tysiące osób, z czego co dziesiąty pracownik mieszka w Europie.
W Polsce Stefanini działa od 2007 roku. W 2010 Brazylijczycy przejęli firmę Tech Team Global świadczącą outsourcingowe usługi informatyczne. Rok później otwarto w Krakowie biuro Stefanini Poland, które obecnie zatrudnia 200 pracowników, obsługujących klientów z całego świata w kilkunastu językach.