BSC Drukarnia Opakowań S.A. inwestuje na rynku rosyjskim

BSC Drukarnia Opakowań SA - jeden z liderów wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku, podpisała list intencyjny w sprawie przejęcia spółki Promis, rosyjskiego producenta opakowań dla branży farmaceutycznej. Wartość transakcji wyniesie ok. 8 mln euro.

BSC Drukarnia Opakowań SA - jeden z liderów wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku, podpisała list intencyjny w sprawie przejęcia spółki Promis, rosyjskiego producenta opakowań dla branży farmaceutycznej. Wartość transakcji wyniesie ok. 8 mln euro.

Proces przejęcia rosyjskiej spółki zakłada zakup pakietu akcji od dotychczasowych właścicieli, jak również nabycie planowanej nowe emisji akcji spółki Promis. Docelowo BSC Drukarnia Opakowań uzyska prawie 75 proc. udziału w akcjonariacie nabywanego podmiotu. Całkowita wartość transakcji wyniesie ok. 8 mln euro. Planowane przejęcie pozwoli BSC poszerzyć dotychczasowe rynki zbytu o obszar Federacji Rosyjskiej.

Głównym powodem akwizycji na wschodzie było przyjęcie przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej strategii Pharma 2020. Zgodnie z tą dyrektywą, wszystkie znaczące koncerny farmaceutyczne będą musiały posiadać własne zakłady produkcyjne na terenie tego kraju - powiedział Janusz Schwark, prezes BSC Drukarnia Opakowań.

Reklama

Strategia Pharma 2020 to projekt rządowy mający na celu wzmocnienie roli rosyjskich farmaceutów na lokalnym rynku. Program zakłada m.in. zwiększenie udziału leków innowacyjnych produkowanych w Rosji do 80 proc., 8-krotny wzrost eksportu w 2020 roku w stosunku do 2008 roku, wzrost udziału rynku wewnętrznego do 50%. Głównymi narzędziami realizacji założeń będą cła zaporowe oraz budowa klastrów przemysłowych - odpowiedników polskich SSE.

Dzięki planowanej integracji z grupą rlc, firma Promis do 2014 roku zmodernizuje swój zakład produkcyjny. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, przewidywany udział Spółki w rosyjskim rynku opakowań farmaceutycznych i healthcare (ochrona zdrowia) wzrośnie do 18-20 proc., natomiast dynamiki sprzedaży osiągnie poziom 30 proc. rocznie w ciągu kolejnych dwóch lat i około 15-20 proc. w latach następnych.

BSC Drukarnia Opakowań

Firma należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Danone, Procter&Gamble, Beiersdorf, Diageo, McDonald's czy KFC. Głównymi odbiorcami są firmy z branży spożywczej i kosmetycznej, m.in. właściciele marek: Nivea, Gillette, Dove, Avon, Dr Irena Eris, Danone, Tchibo, czy Johnnie Walker. BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce. W ramach współpracy z klientami, spółka zarządza całym procesem tworzenia i logistyki opakowań - począwszy od projektowania ich kształtu, przez produkcję, aż po zarządzanie magazynem. Inwestorem strategicznym BSC jest firma Colorpack GmbH z Berlina, należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group o 150-letnim doświadczeniu w branży. Colorpack posiada 35 proc. akcji spółki i głosów na WZA. Wśród znaczących akcjonariuszy BSC znajdują się także Janusz Schwark - prezes oraz Arkadiusz Czysz - wiceprezes. W skład grupy kapitałowej BSC Drukarni Opakowań wchodzi firma BSC Etykiety sp. z o.o. - podmiot specjalizujący się w drukowaniu i składaniu ulotek oraz etykiet. Siedziba i zakłady Grupy Kapitałowej BSC znajdują się w Poznaniu.

Opr. KM

Sprawdź bieżące notowania BSC Drukarni Opakowań na stronach BIZNES INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: drukarnia | przejęcia | opakowanie | list intencyjny | opakowania | rynki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »