Reklama

CCC przesunęło część otwarć na rynku niemieckim

CCC przesunęło część otwarć przewidzianych na rynku niemieckim na 2016 rok. Spółka zakładała w latach 2013-15 wzrost powierzchni netto o 200 tys. m kw., na koniec tego roku będzie on jednak nieco niższy, na poziomie 182-190 tys. m kw.

CCC przesunęło część otwarć przewidzianych na rynku niemieckim na 2016 rok, więc w tym roku powierzchnia handlowa spółki wzrośnie o ok. 83 tys. m kw. wobec 90 tys. m kw. zakładanych wcześniej - poinformował wiceprezes Piotr Nowjalis.

Reklama

"Podtrzymujemy nasze plany rozwoju na lata 2015-17. Na 2015 rok zaplanowaliśmy nieco więcej otwarć na rynku niemieckim, zdecydowaliśmy się jednak przesunąć 11 otwarć na przyszły rok" - powiedział Nowjalis.

To oznacza, że powierzchnia handlowa spółki powiększy się w tym roku o ok. 83 tys. m kw. wobec 90 tys. m kw. zakładanych wcześniej.

Spółka zakładała w latach 2013-15 wzrost powierzchni netto o 200 tys. m kw., na koniec tego roku będzie on jednak nieco niższy, na poziomie 182-190 tys. m kw. W tym roku inwestycje związane z ekspansją pochłonąć mają ok. 150 mln zł. W przyszłym roku spółka zamierza zwiększyć powierzchnię o 90 tys. m kw. netto, z czego zabezpieczone jest już 68 tys. m kw.

Nowjalis poinformował, że spółka zadowolona jest z ekspansji na większości rynków. Powodem do niezadowolenia jest jedynie rynek turecki. CCC powoli wchodzi na rynki rosyjski i ukraiński, ale nie jest przekonane, czy chce tam mocno rosnąć.

"Wolimy inwestować na rynkach Europie środkowej, południowo-wschodniej, w krajach bałtyckich. Być może pojawią się nowe kraje na naszej mapie, na pewno nie w Europie Zachodniej. Tak długo jak Niemcy i Austria nie wykażą się rentownością, nie zaczniemy nowych inwestycji w Europie Zachodniej, ale mamy inne ciekawe, rentowne pomysły, nieznaczące dla przychodów w najbliższych latach" - powiedział.

Poinformował, że celem jest osiągnięcie rentowności sklepów w Niemczech w 2017 roku, a w Austrii w 2016 roku.Powiedział, że spółka rozmawia z franczyzobiorcą w Rumunii na temat odkupu tamtych sklepów franczyzowych. CCC zakłada, że na koniec 2017 roku sieć detaliczna grupy będzie liczyć 1.166 sklepów w Europie Środkowej, w Niemczech i Austrii, o łącznej powierzchni 560,5 tys. m kw.

Nowjalis pytany o zapowiadany przez PiS podatek od sieci handlowych, odpowiedział: "Projekt ustawy ma dwa warianty. W pierwszym z nich to byłoby 2 proc. przychodów ze sprzedaży. Drugi wariant, z progresją, nie jest dla nas czytelny, ale z naszych obliczeń wynika, że to byłoby maksymalnie 2 mln zł". Na koniec września 2015 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła 751 placówek, w tym 686 własnych i 65 franczyzowych. Od początku roku powierzchnia sprzedaży grupy wzrosła o 38,30 tys. m kw. (w stosunku do stanu na koniec 2014 r), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów o 48,6 tys. m kw., a zamknięto w tym okresie 10,3 tys. m kw.

OPINIA BDM:

Wyniki CCC uznajemy za mocno rozczarowujące, biorąc pod uwagę rozbudowę powierzchni handlowej. Przychody ze sprzedaży wzrosły o jedynie 8,1% r/r, co w naszej ocenie świadczy o problemach w Polsce oraz w regionie DACH. Pod dużą presją cały czas jest pierwsza marża, która spadła r/r o 2,1 p.p.. Jeszcze słabiej wypadła EBITDA, która obniżyła się do 37,8 mln PLN, co jest efektem znacznie wyższych kosztów SG&A (koszty sprzedaży podniosły się o ok. 35 mln PLN r/r). Na poziomie netto CCC wypracowało 33,8 mln PLN, (-15,9% r/r), jednak jego wysokość wynika z rozpoznanych korzyści podatkowych.

Patrząc na dotychczasowe wyniki uważamy, że grupa może nie zrealizować swoich zapowiedzi dot. wypracowania wyniku brutto na pułapie 280-300 mln PLN (naszym zdaniem realny jest przedział 260-270 mln PLN).

Dowiedz się więcej na temat: latach | 2016

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »