Chiński gigant produkujący elektronikę użytkową debiutuje w Polsce

Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych świata. Jest nazywana "chińskim Apple". Wchodzi na nasz rynek z dwoma modelami kamerek marki Xiaoyi - dla osób aktywnych oraz do użytku domowego. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym powstaje oficjalna sieć dystrybucji tej marki.

Koncern Xiaomi ("Mały Ryż") potrzebował tylko pięć lat, by stać się jednym z największych producentów urządzeń mobilnych na świecie (pod względem sprzedaży smartfonów zajmuje czwarte miejsce). Ze względu na innowacyjne metody marketingu oraz odważny styl zarządzania nazywany jest "chińskim Apple". W 2014 roku wartość grupy Xiaomi szacowano na 46 miliardów dolarów.

Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym powstaje oficjalna sieć dystrybucji marki Xiaoyi, należącej do grupy Xiaomi.

- Nawiązaliśmy współpracę, ponieważ Xiaomi to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych na świecie. Stworzenie własnej sieci dystrybucji dla marki Xiaoyi stanowi element wzmacniania obecności koncernu na rynkach zachodnich - mówi Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS, oficjalnego dystrybutora w Polsce marki Xiaoyi.

Reklama

Dystrybucja jest budowana w oparciu o dedykowany portal internetowy, a w przyszłości również za pośrednictwem wybranych punktów handlowych na terenie całego kraju. Ruszyła właśnie sprzedaż kamerek Yi Action (o parametrach sportowych) oraz Yi Home (do użytku domowego). Dostępne są także specjalne akcesoria i aplikacje.

- Kamerki są cenione za funkcjonalność, jakość wykonania i nowoczesny design. Yi Sport to świetna alternatywa dla najlepszych modeli konkurencyjnych marek. Pod względem parametrów technicznych jest na tym samym poziomie, ale kosztuje 3-4 razy mniej - podkreśla Tomasiczek.

Kamerka Yi Action kosztuje 449 zł, a Yi Home 249 zł. Do tej pory w naszym kraju można było kupić wyłącznie kamerki produkowane na rynek chiński. Co zyskają klienci kupujący produkty marki Xiaoyi w Polsce?

- Kamerki przeznaczone na rynki europejskie mają lepsze parametry i są w pełni dostosowane do potrzeb użytkowników z Polski. Poza tym budując sieć dystrybucji zapewnimy klientom również pełną obsługę techniczną, w tym serwis pogwarancyjny autoryzowanego sprzętu - dodaje Tomasiczek.

W przyszłości, w oparciu o rozwijaną sieć dystrybucji, bezpośrednio na rynkach zachodnich będą sprzedawane również inne produkty pod marką Xiaoyi.

Dowiedz się więcej na temat: chińskie | chiński | gigant | marki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »