Citigroup chce wyjść z segmentu detalicznego w Polsce
Citigroup będzie dążyć do wyjścia z segmentów detalicznych na 13 rynkach, w tym z rynku polskiego. Bank chce rozwijać w Polsce działalność instytucjonalną.
Bank w prezentacji wyników za I kwartał 2021 roku, wśród najnowszych podjętych decyzji strategicznych wymienił wyjście z segmentów detalicznych na 13 rynkach w Azji i w regionie EMEA.
Citibank ma 75 proc. akcji Banku Handlowego.
"Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian. (...) Powyższe zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze Bankowości Instytucjonalnej" - napisał w komunikacie Bank Handlowy.
Segment bankowości detalicznej Banku Handlowego w 2020 roku miał 33-proc. udział w portfelu kredytowym banku, a w strukturze przychodów jego udział wynosił 32 proc.
W portfelu kredytowym banku dominują kredyty dla segmentu bankowości instytucjonalnej.
"Polska pozostaje priorytetowym rynkiem europejskim dla Citi w regionie EMEA. Będziemy nadal inwestować i rozwijać naszą działalność instytucjonalną, która była podstawą sukcesu Citi Handlowy przez ostatnich 20 lat i która jest wiodącą na rynku w Polsce. Kontynuujemy także rozwój naszych Citi Solutions Centers w Warszawie i Olsztynie, jednych z największych i najbardziej efektywnych centrów operacyjnych w Polsce" - powiedział, cytowany w komunikacie, David Livingstone, CEO regionu EMEA w Citigroup.
Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!
Na koniec 2020 roku portfel kredytów bankowości detalicznej wynosił 7,2 mld zł, w tym kart kredytowych 2,5 mld zł, pożyczek gotówkowych 2,5 mld zł, a kredytów hipotecznych 2,2 mld zł.
Segment ten zanotował w 2020 roku 354 mln zł straty brutto.