City Interactive planuje debiut
Producent i wydawca gier komputerowych City Interactive chce w II kwartale 2007 roku wejść na giełdę i pozyskać kilkadziesiąt mln zł, by umocnić swoją pozycję wśród producentów i wydawców gier PC i konsolowych - poinformował Marek Tymiński, prezes spółki.
- Naszym celem jest wejście do światowej czołówki producentów i wydawców gier PC i konsolowych w segmencie value. Pozyskanie środków finansowych z emisji akcji na warszawskim parkiecie pozwoli nam postawić znaczący krok w rozwoju i przybliży do celu - powiedział Marek Tymiński. - Jako spółka publiczna staniemy się jeszcze bardziej wiarygodnym partnerem dla naszych dostawców, klientów i współpracowników.
Spółka podała, że obecnie finalizuje proces łączenia z częścią Onimedia, która zajmuje się grami pod marką Onigames.
Po połączeniu i przekształceniu City Interactive ma wydawać gry własnej produkcji i na licencji innych developerów, pod marką City Interactive na rynkach całego świata. Spółka obecnie wraz z zespołem doradców pracuje nad prospektem emisyjnym oraz zmienia formę prawną ze spółki z o.o. na spółkę akcyjną.
- Planujemy zadebiutować na GPW pod koniec drugiego kwartału. (...) Wszystkie te prace zostaną zakończone na przełomie lutego i marca - powiedział Tymiński.
Oferującym będzie DM IDM SA. Stroną prawną przekształcenia i debiutu zajmuje się kancelaria prof. Marek Wierzbowski - Doradcy Prawni. Audyt spółki przeprowadza Misters Audytor.
- Z publicznej emisji akcji planujemy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych. Chcemy wejść do światowej czołówki producentów i wydawców gier PC i konsolowych w segmencie value - powiedział prezes.
Nie podał konkretnych celów, na które miałyby pójść środki z emisji.
CITY interactive Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest międzynarodowym wydawcą gier komputerowych z rozbudowanym działem zajmującym się ich produkcją. Firma powstała w 2002 roku jako połączenie wydawnictwa i dwóch studiów tworzących gry komputerowe. Produkty firmy rozprowadzane są zarówno na terenie Polski jak i Europy Zachodniej, Rosji, Azji oraz Ameryki Północnej. Do listy klientów/partnerów zaliczyć można: Activision, CDV, DTP, Microids, Russobit, Take 2, THQ i wiele innych wiodących w tej branży lokalnych firm dystrybucyjnych.
- Mamy wielu dystrybutorów. Sprzedajmy nasze produkty w Europie Zachodniej i wielu krajach na całym świecie. Dzięki środkom z giełdy zwiększymy sprzedaż i będziemy mieć więcej lepszych produktów - powiedział Tymiński.
- Zwiększymy naszą sieć dystrybucji, jak i liczbę produktów, które wydajemy i pozyskujemy licencje, by sprzedawać je w Europie i na innych rynkach.
W 2006 roku przychody spółki wynosiły kilkanaście milionów złotych, a zysk brutto kilka milionów.
Prezes poinformował, że w 2007 roku przychody i zysk spółki będą kilkadziesiąt procent wyższe od osiągniętych w 2006 roku, jednak nie podał szczegółów.
Obecnie udziałowcami spółki są osoby fizyczne, pracownicy i współpracownicy firmy.
- Jesteśmy niezależnym wydawcą, nie jesteśmy uzależnieni od wpływów innych wydawców, produkujemy gry i kształtujemy strategię według własnego uznania.