Reklama

Cloud Technologies publikuje wyniki finansowe za II kwartał 2019 r.

Cloud Technologies, działająca na globalnym rynku, polska spółka technologiczna będąca jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o użytkownikach internetu, miała w II kwartale 2019 r. 9,7 mln zł przychodów i odnotowała 1,6 mln zł straty netto.

- Za nami kolejny kwartał, na którego wyniki wpłynęła transformacja przeprowadzona w 2018 r. Obserwujemy rosnącą dynamikę sprzedaży danych i poprawę przychodów z najbardziej perspektywicznych i zarazem rentownych obszarów. Wpływ na mniejsze niż zakładaliśmy tempo tych zmian mają jednak w dalszym ciągu czynniki zewnętrzne, w tym przede wszystkim nowe otoczenie prawne i utrzymująca się na rynku niepewność po wprowadzeniu RODO, która w dalszym ciągu ogranicza zakup 3rd party data przez część naszych dotychczasowych partnerów - mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Reklama

- W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy też liczne działania rozwojowe. W styczniu podpisaliśmy umowę zakupu licencji na platformę DSP, dzięki czemu z jednej strony zwiększyliśmy kontrolę nad rozwojem tego oprogramowania, a z drugiej będziemy mogli przetwarzać jeszcze większą ilość danych. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy realizację projektów na które otrzymaliśmy dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Nasza obecność na globalnym rynku i liczba przetwarzanych danych systematycznie rośnie. Aktualnie przetwarzamy ponad 44 mld anonimowych profili użytkowników internetu, analizowane dane pochodzą z 200 rynków świata, rośnie też udział danych mobilnych - dodaje prezes.

Najważniejsze dane finansowe

Przychody ze sprzedaży całej Grupy w II kwartale 2019 r. wyniosły 9,7 mln zł i były wyższe o 15% w stosunku do I kwartału tego roku, ale niższe o 5% w porównaniu do analogicznego kwartału 2018 r. Na wielkość osiągniętych przychodów najistotniejszy wpływ podobnie jak w I kwartale 2019 r. miał mniejszy poziom zleceń na usługi reklamowe od klientów krajowych, w efekcie czego zmalały przychody ze sprzedaży do klientów bezpośrednich (spadek o 20,2%) oraz agencji reklamowych (spadek o 12,6%). Przychody od sieci afiliacyjnych, które w dalszym ciągu stanowią największą część wszystkich przychodów osiąganych przez Grupę zmniejszyły się o 14,1%. Zgodnie z przeprowadzoną transformacją i przyjętymi w 2018 r. zmianami w modelu funkcjonowania całej Grupy, ta część działalności traktowana jest aktualnie, przede wszystkim jako metoda pozyskiwania danych, które są następnie wykorzystywane do świadczenia usług dla pozostałych grup klientów.

Najbardziej istotnym z perspektywy Grupy jest dynamiczny wzrost kluczowego strategicznego kierunku dalszego rozwoju Grupy, czyli sprzedaży danych i technologii, która zwiększyła się o 22,7% rok do roku. Największy wpływ miał na to wzrost sprzedaży prowadzonej przez OnAudience Ltd, podmiotu dedykowanego do ekspansji segmentu danych Grupy. Sprzedaż danych i technologii jest najbardziej rentownym obszarem działalności Grupy, ze względu na relatywnie stabilną bazę kosztową. Dalszy wzrost skali przychodów powinien spowodować przyrost marżowości w kolejnych kwartałach. W II kwartale 2019 r. istotnie wzrosły też przychody ze sprzedaży do brokerów powierzchni reklamowych (wzrost o 39,2%), jednak biorąc pod uwagę niewielką marżowość tego rodzaju działalności, wzrost ten nie ma dużego znaczenia dla wyników Grupy.

W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 18,1 mln zł i spadły o blisko 22% w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r.

Segmenty działalności

Grupa odnotowała w II kwartale 2019 r. 0,3 mln zł straty na poziomie EBITDA, która była nieznacznie niższa od 0,1 mln zł straty w analogicznym kwartale w 2018 r. ale jednocześnie stanowiła poprawę w porównaniu do wyniku za I kwartał 2019 roku (strata EBITDA na poziomie 0,9 mln zł). Spadek rentowności zanotowany został w segmencie Data consulting - strata EBITDA na poziomie 0,2 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku w II kwartale 2018 r. Pozostałe segmenty - Data acquisition i Data enrichment poprawiły wynik EBITDA.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie.

Interia.pl oprac MZB

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »