Coccodrillo - przychody w polskich sklepach
Właściciel marki Coccodrillo zanotował w maju 12,5 mln zł przychodów z polskich sklepów oraz 1,2 mln zł przychodów z kanału e-commerce. Odpowiada to spadkowi o 4% i wzrostowi o 29% w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
- Ze względu na rekordowo ciepły kwiecień część naszych klientów wcześniej niż przed rokiem zdecydowało się na zakupy. Spowodowało to bardzo dobrą sprzedaż w kwietniu i trochę niższą w maju. Intensywnie stawiamy na rozwój naszego kanału e-commerce dlatego utrzymany, dwucyfrowy wzrost w tym segmencie jest tym bardziej satysfakcjonujący. - powiedział prezes Marek Dworczak.
Narastająco, w okresie styczeń - maj skumulowane przychody ze sprzedaży w polskich sklepach wyniosły 57,5 mln zł i wzrosły wobec analogicznego okresu 2017 roku o 6%. W tym czasie w polskim kanale e-commerce przychody wzrosły o 48% w porównaniu do poprzedniego roku i były na poziomie 8,3 mln zł.
Spółka opublikowała korektę sprawozdania finansowego za pierwszym kwartał 2018 roku. W pierwszych trzech miesiącach br. wszystkie przychody spółki ukształtowały się na poziomie 57,1 mln zł, i były o 13% wyższe w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. W omawianym okresie zysk netto wyniósł 0,8 mln zł wobec 1,0 mln zł przed rokiem. W tym czasie wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 3,5 mln zł i był o 4,9% niższy niż rok wcześniej.
W maju br. Walne Zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z wyniku roku 2017 w wysokości 6,05 mln zł co odpowiada 1,00 zł na akcję. Dzień wypłaty dywidendy ustalono na 1 czerwca.
Na koniec marca 2018 roku w skład Grupy wchodziło 499 punktów handlowych. Z tego 244 to sklepy w Polsce, 142 salony zlokalizowane są w innych państwach Unii Europejskiej a 113 - poza nią.
W 2018 spółka realizuje plan optymalizacji krajowych punktów sprzedażowych oraz otwarcie ok. 30 nowych sklepów za granicą.
O SPÓŁCE:
Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.