Codemedia SA: Kolejny kwartał dobrych wyników
Codemedia (NewConnect: COD), spółka z Grupy ADV, świadcząca usługi w zakresie kompleksowej komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych i usługach z obszaru performance marketing ogłosiła najnowsze wyniki finansowe.
Przychody ze sprzedaży w ujęciu narastającym za trzy pierwsze kwartały 2012 r. wyniosły 35,0 mln zł i były o 190 proc. wyższe w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Zysk netto narastająco wyniósł 2 541 tys. zł, notując wzrost o 164 proc.
W okresie od lipca do września 2012 r. spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 12,1 mln zł, co stanowi wzrost o 120 proc. w porównaniu z wartością przychodów wygenerowaną w III kwartale 2011 roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 798 tys. zł i był o 69 proc. wyższy niż w trzecim kwartale ubiegłego roku.
Największy wpływ na osiągnięcie wyników miały przychody generowane ze stałych umów o współpracy w obszarze komunikacji mediowej z kluczowymi klientami oraz sprzedaż usług dla nowych klientów. Dynamicznie rosły przychody generowane w obszarze mediów cyfrowych i tradycyjnych, afiliacji oraz w nowym rynku audience buying opartym o technologię RTB (real-time bidding - aukcji w czasie rzeczywistym).
Audience targeting to metoda komunikacji, w której wykorzystuje się informacje pozostawione przez użytkownika w sieci, by łatwiej dotrzeć do niego z odpowiednim przekazem reklamowym. Obecnie Codemedia prowadzi jednocześnie kilkadziesiąt kampanii reklamowych w modelu RTB. W gronie klientów Codemedia korzystających z tego narzędzia są m.in. Tesco, KFC, EFL, Bacardi Martini, Eden Springs, Praktiker.
W świetle osiągniętych wyników zarząd spółki podtrzymuje prognozy przyjęte na 2012 i 2013 rok. Zgodnie z ogłoszonymi założeniami, w 2012 roku przychody ze sprzedaży wyniosą 52 mln zł i będą o 131 proc. wyższe od przychodów ze sprzedaży w 2011 roku. Zarząd szacuje, iż przychody ze sprzedaży na koniec 2013 r. wzrosną o 34,6 proc. w stosunku do prognoz przychodów ze sprzedaży na koniec 2012 r. - tj. do wartości: 70 mln zł, a zysk netto za rok 2013 wzrośnie o 38,8 proc. w stosunku do prognoz zysku netto za 2012 rok do wartości: 5 mln zł.
- Realizacja tych celów będzie możliwa dzięki dalszemu rozwojowi produktów outsourcingu sprzedaży oraz rozwojowi systemów informatycznych wspierających sprzedaż, trade marketing i procesy zarządzania relacjami z konsumentami- powiedział Piotr Bieńko, prezes zarządu Codemedia.
W III kwartale br. do grona klientów Codemedia dołączyła m.in. firma OKI Systems (Polska) Sp. z o.o., dla której realizuje kampanię online. Z kolei Grupa Maspex Wadowice przedłużyła umowę z Codemedia na realizację budżetu reklamowego w internecie wszystkich marek Tymbark, Kubuś, Lubella i Tiger. Codemedia pracuje dla Maspexu od 2009 roku. W trzecim kwartale 2012 r. intensywnie rozwijała się również współpraca z Marktplaats BV- właścicielem ogólnopolskiego serwisu ogłoszeniowego Gumtree (Grupa Ebay).
- Osiągane przez Codemedia wyniki świadczą o tym, że przyjęty przez nas kierunek rozwoju jest właściwy. Dzięki przeprowadzonej w ubiegłym roku fuzji Codemedia z Mediasense połączyliśmy kompetencje oraz wypracowaliśmy unikalne know-how w obszarze mediów i technologii. W czwartym kwartale spodziewamy się dynamicznego wzrostu przychodów - dodał P. Bieńko.
Sprawdź notowania spółki Codemedia na stronach INTERIA.PL
Opr. MD