Columbus Energy liczy na Program Prosument

Columbus Energy S.A., podmiot zajmujący się sprzedażą instalacji fotowoltaicznych i raportami efektywności energetycznej, w którym 40 proc. udziałów posiada Columbus Capital S.A., liczy na Program Prosument, którego budżet w latach 2014-2020 wyniesie 600 mln zł. Jego wpływ na rozwój spółki i jej wyniki finansowe w najbliższych latach może być znaczący.

Columbus Energy S.A., podmiot zajmujący się sprzedażą instalacji fotowoltaicznych i raportami efektywności energetycznej, w którym 40 proc. udziałów posiada Columbus Capital S.A., liczy na Program Prosument, którego budżet w latach 2014-2020 wyniesie 600 mln zł. Jego wpływ na rozwój spółki i jej wyniki finansowe w najbliższych latach może być znaczący.

Program Prosument, finansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ma na celu głównie promowanie nowych technologii OZE oraz postaw prosumenckich, a także rozwój rynku dostawców urządzeń i instalatorów. Beneficjentami programu będą osoby fizyczne, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe oraz jednostki samorządu terytorialnego i ich związki. Instrumentami finansowania w ramach Prosumenta są dotacje w wysokości 40 proc. wraz z preferencyjnym kredytem oprocentowanym na poziomie 1 proc. w skali roku na 15 lat.

Reklama

- Columbus Energy S.A. skupia się aktualnie na budowaniu sieci sprzedaży i kontraktowaniu umów z prosumentami. Dzięki innowacyjnemu systemowi sprzedaży potrafimy kontraktować bardzo skutecznie. To dzięki wsparciu zarówno kapitałowemu, ale przede wszystkim wiedzy biznesowej zespołu Columbus Capital S.A., nasza spółka zależna Columbus Energy S.A. może tak skutecznie działać - mówi Dawid Zieliński, prezes zarządu Columbus Capital S.A.

Columbus Energy S.A. wykorzystuje trzy kanały sprzedażowe: sieć doradców techniczno-handlowych, sieć agentów i partnerów zewnętrznych oraz contact center. W październiku br. spółka podpisała 73 umowy sprzedażowe na instalacje fotowoltaiczne B2C i B2B oraz Raporty Efektywności Energetycznej na łączną kwotę 3825 tys. zł brutto. Natomiast we wrześniu br. podpisanych zostało 51 umów o łącznej wartości 2.043 tys. zł brutto. Przez 3 miesiące rozwoju sieci sprzedaży Columbus Energy S.A. zawarł 150 umów sprzedażowych o wartości blisko 7 mln zł brutto zakontraktowanych do realizacji w 2015 r. Widoczny jest więc znaczący wzrost ilości oraz wartości zawieranych umów.

- Niewątpliwie czeka nas w przyszłym roku realna inauguracja rynku fotowoltaiki w Polsce. Chociaż kilkadziesiąt instalacji już istnieje, to jest to kropla w morzu tego, czego możemy się spodziewać w 2015 roku. Columbus Energy S.A. zainstaluje ponad 1000 instalacji w przyszłym roku, co będzie ewenementem na skalę Polski jeśli chodzi o instalacje fotowoltaiczne. Dzięki wsparciu Inwestorów i zespołu Columbus Capital S.A. spółka może utrzymywać tempo rozwoju na bardzo przyzwoitym poziomie, co odzwierciedlają wyniki sprzedażowe. Dla nas istotny jest szybki start naboru wniosków o dotację w bankach z programu oraz naboru dotacji z nowej perspektywy unijnej. Najciekawszą za to rzeczą jest mało istotna ustawa o OZE, która na prosumentów i MŚP będzie miała niewielki wpływ, może poza pozytywnym dodatkiem, jakim jest klaryfikacja systemu rozliczania liczników netto, tzw. Net-metering - podsumowuje Dawid Zieliński.

Strategia rozwoju Columbus Energy S.A. zakłada powiększenie w przyszłym roku sieci sprzedaży do poziomu 10 oddziałów na terenie całej Polski, pozyskanie 40 doradców energetycznych oraz podpisanie z klientami indywidualnymi do końca 2 kw. 2015 r. 1000 umów na instalacje fotowoltaiczne. Spółka ma zamiar rozpocząć montaż instalacji fotowoltaicznych w 1 półroczu 2015 r. Plany Columbus Energy S.A. uwzględniają również debiut na rynku NewConnect w 2016 r. oraz rozpoczęcie inwestycji we własne elektrownie fotowoltaiczne i poszukiwanie możliwości ekspansji zagranicznej. Spółka rozwija technologie, którym mocno się przygląda w charakterze inwestycyjnym wraz z jej partnerem Columbus Capital.

W tym roku Columbus Energy S.A. kilkukrotnie podwyższała kapitał zakładowy. Wyemitowała m.in. akcje serii B i C dla obecnych akcjonariuszy. Kolejne podwyższenie kapitału jest wynikiem emisji akcji serii D dla inwestorów zewnętrznych - Pre-IPO oraz emisji akcji serii E dla Columbus Capital. Pozyskiwane środki są przeznaczane na rozwój organiczny, w tym na rozbudowę sieci dystrybucji i działu handlowego.

Columbus Capital S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect od maja 2011 r. i w najbliższym czasie chce być nastawiona na wspieranie projektów innowacyjnych oraz na realizację strategii inwestycyjnych, opartych przede wszystkim na fundamentalnej wycenie niedowartościowanych projektów.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: high
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »