Comarch otwiera biuro w Australii
Comarch producent i dostawca systemów informatycznych rozwija działalność biznesową i wzmacnia obecność na rynkach zagranicznych, otwierając spółkę w Australii. Siedziba firmy będzie się mieścić w Sydney.
Aktywność promocyjna i sprzedażowa australijskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do branży sprzedaży detalicznej, telekomunikacji oraz finansów i bankowości. Dodatkowo firma będzie rozwijać ofertę usług hostingowych dla obecnych i przyszłych klientów we Australii.
Comarch prowadzi działalność biznesową na Antypodach od 2017 roku i realizuje m.in. projekt dla australijskiego operatora zakładów wzajemnych i gier. W ramach umowy dostarczy platformę do zarządzania relacjami z klientami oraz wsparcia działań marketingowych od strony informatycznej, zbudowaną w oparciu o system Comarch Loyalty Management. Podobne wdrożenie jest realizowane dla globalnego koncernu paliwowego, który jest właścicielem sieci stacji benzynowych w Australii.
Przychody ze sprzedaży systemów i usług za 2018 roku w Australii przekroczyły 7,6 mln zł., a w tym roku wartość kontraktów szacowana jest na ponad 9 mln PLN.
- Otwarcie biura w Australii było naturalnym krokiem w rozwoju globalnej działalności biznesowej Comarch. To był ostatni, zamieszkały kontynent, gdzie firma nie miała oddziału.
Realizowaliśmy już projekty, prowadziliśmy negocjacje z kolejnymi firmami oraz szukaliśmy nowym klientów. Teraz będziemy działać na zwiększonych obrotach. Mimo, że Australia to kraj z niewielką populacją liczącą 25 milionów mieszkańców, to nadal jest to jedna z najbogatszych gospodarek na świecie, z bardzo dobrze rozwiniętą technologią i jednym z najwyższych standardów życia.
Prężnie działa tu sektor górnictwa, usług i handlu detalicznego, a więc jest przestrzeń dla systemów informatycznych Comarch - mówi Jarosław Włudyka, managing director Comarch w Australii.
Zespół Comarch w Australii będzie składał się z sprzedawców, konsultantów, analityków oraz kierowników projektu specjalizujących się w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych.
Comarch jest rozpoznawalnym globalnie producentem systemów informatycznych. W ostatnim czasie stał się producentem innowacyjnych urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz z zakresu Internetu rzeczy (ang. IoT). Wiele produktów Comarch, m.in. rozwiązania lojalnościowe czy systemy bilingowe OSS/BSS, znajduje uznanie wiodących firm analitycznych takich jak Gartner czy IDC i regularnie pojawiają się one w zestawieniach najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku. Z systemów Comarch korzysta kilkadziesiąt tysięcy firm, a projekty są realizowane w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach, oprócz Antarktydy.
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usługach, infrastrukturze IT, administracji publicznej, przemyśle, służbie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
Interia.pl oprac MZB