Comarch wdraża rozwiązania ubezpieczeniowe na Malcie
W pierwszym półroczu 2015 roku Comarch pomyślnie uruchomił główną funkcjonalność rozwiązań Comarch Life & NonLife Insurance w modelu SaaS w Oney Insurance na Malcie - spółce należącej do francuskiej grupy finansowej Oney Banque Accord.
Celem wdrożenia Comarch Life & NonLife Insurance jest zwiększenie efektywności i automatyzacja operacji wewnętrznych w Oney oraz współpracy z firmami zewnętrznymi, które dystrybuują produkty ubezpieczeniowe Oney i likwidują szkody w wielu krajach europejskich, w tym także w Polsce.
- Oney Insurance koncentruje się na współpracy z dużymi pośrednikami, zwłaszcza z bankami i sieciami dystrybucji Auchan Group. W takim modelu sprzedaży kluczowym procesem jest wymiana dużych ilości danych. Wdrożenie Comarch Life & NonLife Insurance optymalizuje i automatyzuje ten proces, a migracja portfela z pięcioma milionami polis do wspólnej bazy danych znacznie zwiększa nasze możliwości raportowania i poprawia obsługę posprzedażową. Ważnym czynnikiem przy wyborze Comarch była kompleksowość oferty w modelu SaaS, która zawierała zarówno produkt IT, jak i pakiet usług z hostingiem, integracją i obsługą serwisową, podkreśla Robert Gauci, chief project officer w Oney Insurance.
- Jest to kolejny projekt ubezpieczeniowy Comarch w środowisku międzynarodowym. Jego znakiem rozpoznawczym jest analiza geograficznie rozproszona na wiele krajów w całej Europie. Rozwiązanie pozwala Oney na dalszy elastyczny rozwój zarówno w zakresie oferowanych produktów ubezpieczeniowych, jak i rozszerzenia działalności na nowe rynki, dzięki zastosowaniu podejścia multi-multi, czyli wielowalutowości, wielojęzykowości i jednoczesnej obsłudze wielu produktów życiowych i majątkowych w różnych krajach europejskich w jednym systemie. Oparcie tego projektu na modelu SaaS dowodzi, że Comarch posiada atrakcyjną ofertę dla ubezpieczycieli, którzy chcą skupić się na swojej podstawowej działalności, oddając otrzymanie oprogramowania i sprzętu zewnętrznemu Data Center - mówi Maciej Ślósarczyk, kierownik działu konsultingu ubezpieczeń, Comarch.
- Wdrożenie Comarch Life & NonLife Insurance obejmuje aplikację do zarządzania produktami konfigurowalną zarówno dla ubezpieczeń na życie, jak i dla ubezpieczeń majątkowych dystrybuowanych przez agentów Grupy Auchan we Francji, Portugalii i w innych krajach, w których działa sieć Grupy Auchan, a także moduły odpowiedzialne za obsługę polis, szkód, rozliczeń i procesowanie. Obecnie trwa import nowych polis z zewnętrznych źródeł - po zakończeniu projektu wybrane produkty będą mogły być rejestrowane także bezpośrednio w systemie w modelu direct. Zakończony etap projektu obejmuje wsparcie serwisowe kluczowego produktu ubezpieczeniowego Oney, tj, PPI (Ubezpieczenie Spłaty Zadłużenia), dodaje Piotr Konieczny, kierownik projektu po stronie Comarch.
Opr. MD