Czas na kupowanie w sieci?

Przychody Grupy Onet.pl, wchodzącej w skład Grupy TVN, wzrosły w I kw. 2009 roku, ale z powodu spowolnienia na rynku reklamy, dynamika jest znacznie niższa niż 14 proc. osiągnięte w 2008 roku.

Przychody Grupy Onet.pl, wchodzącej w skład Grupy TVN, wzrosły w I kw. 2009 roku, ale z powodu spowolnienia na rynku reklamy, dynamika jest znacznie niższa niż 14 proc. osiągnięte w 2008 roku.

Ochłodzenie w reklamie graficznej częściowo rekompensują przychody m.in. dynamicznie rozwijającego się lokalizatora internetowego Zumi.pl i serwisu Sympatia.pl. Właściciel najbardziej popularnego portalu w Polsce chce wykorzystać kryzys do uzupełnienia portfela produktów i prowadzi negocjacje na temat kilku akwizycji w sieci. Ich koszt może wynieść kilka mln zł i będzie finansowany ze środków własnych.

W pierwszym kwartale 2009 roku Grupa Onet.pl odnotowała wzrost przychodów, jednak dynamika jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku. Z jednej strony obserwujemy spowolnienie związane z mniejszą dynamiką wzrostu reklamy graficznej, gdyż część reklamodawców, czekając na rozwój sytuacji rynkowej wstrzymuje się z decyzją o uruchomieniu kampanii reklamowych. Z drugiej strony widzimy bardzo duże wzrosty wydatków na reklamę on-line w branży FMCG, ponad 50 proc. w stosunku ubiegłego roku i motoryzacyjnej, wzrost o ponad 33 proc..

Reklama

To oznacza, że wielu przedsiębiorców nie przestraszyło się kryzysu i zamierza go wykorzystać do umocnienia swojej przewagi konkurencyjnej" - powiedział w wywiadzie prezes spółki Łukasz Wejchert.

Dodał, że w samym styczniu rdr należący do Grupy Onet.pl lokalizator internetowy Zumi.pl miał o 30 proc. więcej klientów, a wortal randkowy Sympatia.pl o 40 proc. więcej przychodów. Prezes optymistycznie widzi rozwój rynku reklamy internetowej w 2009 roku i przychody Grupy Onet.pl, a spowolnienie gospodarcze chce wykorzystać do akwizycji. Ich koszt może wynieść kilka mln zł i będzie finansowany ze środków własnych.

Trudno obecnie precyzyjnie prognozować o ile wzrośnie rynek reklamy internetowej w Polsce, ale na pewno wzrośnie. My chcemy rosnąć przynajmniej tak jak rynek. Wydaje mi się, że internet ze swoją szybkością i elastycznością oraz łatwo mierzalnymi rezultatami, będzie wygranym na rynku reklamy w tym roku - powiedział prezes. Dla mnie jest to drugie spowolnienie w branży, ale rok 2001 był znacznie trudniejszy dla internetu. W ciągu ostatnich kilku lat internet zmienił się niemal całkowicie, stając się po prostu elementem otaczającej nas rzeczywistości.

Obecny okres chcemy wykorzystać na wzmocnienie naszej obecności w pewnych obszarach, zwłaszcza, że oczekiwania cenowe właścicieli różnych serwisów się urealniły.

Prowadzimy rozmowy na temat kilku akwizycji, być może kupimy coś już w II kwartale tego roku - dodał. Według danych Internet Advertising Bureau rynek reklamy internetowej w Polsce w 2008 roku wzrósł o 58 proc. do 1,174 mld zł brutto, co dało mu drugą za telewizją pozycję. W 2008 roku przychody segmentu online Grupy TVN wyniosły 206,3 mln zł, a zysk netto 34,9 mln zł. Poza Grupą Onet.pl w online w TVN wchodzą m.in portal Tvn24.pl i serwis rozrywkowy Plejada.pl Grupa Onet.pl jest właścicielem największego polskiego portalu, który miesięcznie odwiedza ponad 9,7 mln użytkowników, którzy dokonują prawie 4 mld odsłon.

Oprócz tego Grupa ma kilka dużych wortali i submarek, z których największe to: pierwszy polski lokalizator internetowy Zumi.pl, najpopularniejszy polski serwis randkowy Sympatia.pl w którym dotychczas założono 3 mln profili użytkowników oraz odwiedzana przez 700 tys. użytkowników miesięcznie mobilna wersja portalu - OnetLajt (lajt.onet.pl). Obecnie około 70 proc. przychodów Grupy Onet.pl pochodzi z reklamy, pozostałe przychody są generowane m.in przez handel elektroniczny i ogłoszenia w Zumi.pl.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: kupowanie | rynek reklamy | W Sieci | Onet.pl | reklamy | TVN SA | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »