Czasopisma Prószyńskiego dla Agory

Agora odkupi działalność wydającej kolorowe czasopisma spółki zależnej wydawnictwa Prószyński i S-ka. Nie jest na razie znana cena, jaką giełdowa firma zapłaci za kilkanaście tytułów, w tym: "Poradnik Domowy" i "Cztery Kąty".

Agora odkupi działalność wydającej kolorowe czasopisma spółki zależnej 
wydawnictwa Prószyński i S-ka. Nie jest na razie znana cena, jaką giełdowa firma zapłaci za kilkanaście tytułów, w tym: "Poradnik Domowy" i "Cztery Kąty".

Analitycy oceniają, że wartość transakcji wyniesie około 100 mln zł. Aby mogła ona dojść do skutku, musi zostać zaakceptowana przez UOKiK.

Agora podpisała przedwstępną umowę inwestycyjną dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa Prószyński i S-ka - Czasopisma sp. z o.o. Podmiot ten wyłoniono ze struktur wydawnictwa dopiero w 2002 r. (prawdopodobnie w związku z planowaną transakcją), a w jego skład wchodzą wydawane dotychczas przez Prószyńskiego kolorowe czasopisma (z wyjątkiem wydawanego na licencji amerykańskiej "Świata Nauki" i "Nowej Fantastyki"), czyli 11 miesięczników i 1 kwartalnik.

Reklama

- To była trudna decyzja - powiedział Mieczysław Prószyński, prezes zarządu Prószyński i S-ka. - Nasze czasopisma z powodzeniem walczyły o miejsce na rynku prasowym - dodał. Nie wiadomo jednak, jakie wyniki miały poszczególne przejmowane przez Agorę tytuły w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według danych Agory Monitoring, 8 największych miesięczników Prószyńskiego miało w 2001 r. 8,04-proc. udział w rynku reklamy czasopism kolorowych.

Gdyby okazało się, że - jak spekulują analitycy - przejmowane przez Agorę tytuły nie są zyskowne, pogorszy się EBITDA giełdowej firmy. - Nie potwierdzam tych informacji. Prószyński i S-ka nie publikował danych finansowych w podziale na poszczególne segmenty. Analitycy powinni być więc ostrożniejsi w swoich spekulacjach - powiedział Zbigniew Bąk, członek zarządu Agory odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia. Jak zaznaczył, Agora nie jest zainteresowana pozostałymi aktywami Prószyński i S-ka.

Podpisana właśnie umowa ma charakter przedwstępny, a termin jej realizacji uzależniony jest od tempa, w jakim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpatrzy złożony w lutym wniosek. - Liczymy, że UOKiK wyda decyzję w marcu. Następnie w ciągu 3 dni podpiszemy właściwą umowę - wyjaśnił Z. Bąk.

- Akwizycja miesięczników Prószyńskiego to krok w dobrym kierunku - uważa Andrzej Szymański, analityk DM BIG-BG. - Ich zakup pozwoli Agorze uzyskać efekty synergii, np. jeśli chodzi o poszerzenie oferty dla reklamodawców czy wykorzystanie zasobów treści - dodał. W 2001 r., przedstawiając założenia nowej strategii, kierownictwo Agory zapowiadało chęć znalezienia uzupełnienia oferty reklamowej kierowanej do firm ogłaszających się w tematycznych dodatkach "Gazety Wyborczej".

Czasopisma Prószyńskiego są pierwszym znaczącym nabytkiem Agory na rynku prasowym. Giełdowa spółka oprócz największego na naszym rynku dziennika, "Gazety Wyborczej", jest również wydawcą bezpłatnego "Metra" i "Zeszytów Literackich", ukazujących się w nakładzie 8 tys. egzemplarzy i rozprowadzanych głównie w prenumeracie.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: analitycy | kolorowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »