Czy Futbol.pl wejdzie na NewConnect?
Miało być 80 tys. sprzedaży, zyski w połowie 2008 r. i debiut na NewConnect. Są długi i groźba bankructwa.
Futbol.pl to kolorowy magazyn i portal internetowy poświęcone piłce nożnej. Projekt ruszył we wrześniu 2007 r. Z rozmachem ? naczelnym został Krzysztof Guzowski, przez lata związany z ?Rzeczpospolitą?, wśród felietonistów byli Tomasz Lis, Tomasz Sianecki i Stefan Szczepłek, a twarzą marketingową najlepszy polski bramkarz Artur Boruc. Szefowie projektu na łamach ?PB? snuli ambitne plany: sprzedaż 80 tys. egzemplarzy, przy nakładzie 200 tys. To wynik zbliżony do ?Playboya?, ?Logo? czy ?Men?s Health?. Szybko miały też przyjść zyski.
? Zainwestujemy 3 mln zł i liczymy, że rentowność osiągniemy w połowie 2008 r. ? mówiła na starcie Aleksandra Jakubiec, dyrektor ds. marketingu i rozwoju w Futbol.pl. Od kilku dni już w firmie nie pracuje.
Wkrótce po starcie pojawiła się zapowiedź wprowadzenia Futbol.pl na NewConnect i wyjścia z tytułem za granicę. Rzeczywistość brutalnie zweryfikowała te plany. Według naszych informacji, spółka ma poważne kłopoty finansowe. Nasz informator twierdzi, że sięgają ponad 1 mln zł. Na liście dłużników są firmy, z którymi Futbol.pl współpracował przy tworzeniu i promocji magazynu. Otwiera ją agencja, która zaprojektowała makietę.
? Czekamy na zapłatę ponad rok, wpłynęła tylko niewielka część. Były próby rozmów, wezwania do zapłaty, ale nic nie dawały. Oddaliśmy sprawę do prawnika ? mówi Piotr Adamowicz z Admilk Agency.
Firmie, która wyprodukowała spoty telewizyjne, Futbol.pl jest winien kilkadziesiąt tysięcy złotych.
? Futbol.pl unikał kontaktu z tą firmą, więc skierowała sprawę do prawnika ? mówi osoba zbliżona do Prime Time.
Więcej w "Pulsie Biznesu"