Debiut Monnari Trade

2,5 mln praw do akcji serii D spółki z oznaczeniem "MONA" zadebiutowało dziś na WGPW z kursem 22,11 zł, tj. 5,29 proc. powyżej kursu odniesienia wynoszącego 21 zł. Monnari Trade to 33 spółka debiutująca w tym roku na GPW. Po debiucie spółki na Giełdzie notowanych jest 279 spółek.

2,5 mln praw do akcji serii D spółki z oznaczeniem "MONA" zadebiutowało dziś na WGPW z kursem 22,11 zł, tj. 5,29 proc. powyżej kursu odniesienia wynoszącego 21 zł. Monnari Trade to 33 spółka debiutująca w tym roku na GPW. Po debiucie spółki na Giełdzie notowanych jest 279 spółek.

Spółka zakwalifikowana została do sektora "handel".

Marka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Spółka powstała w kwietniu 2000 roku, jednak korzenie firmy sięgają roku 1998, kiedy to w Łodzi rozpoczęła działalność spółka cywilna o tej samej nazwie. Jest firmą o całkowicie polskim kapitale.

Głównym obszarem działalności gospodarczej Monari Trade jest tworzenie oferty asortymentowej odzieży damskiej a następnie jej sprzedaż poprzez sieć własnych sklepów firmowych. W połowie roku 2006 sieć składała się z 74 własnych salonów, uzupełnionych 10 sklepami franczyzowymi.

Reklama

Działalność gospodarcza Spółki polega na ogólnie pojętym zarządzaniu marką, obejmującym w szczególności:
- projektowanie kolekcji odzieży,
- zarządzanie markami,
- zlecanie produkcji oraz jej kontrolę,
- działania marketingowe, w tym reklamowe, związane z promocją marki,
- sprzedaż odzieży i dodatków pod własną marką we własnych salonach.

Monnari zamierza zarządzać również innymi markami, dlatego zakupiła znak towarowy PABIA. Spółka nie zajmuje się już produkcją. Większość produktów jest wytwarzana za granicą, w krajach Dalekiego Wschodu, jednak dla zachowania bezpieczeństwa w dostawach i zdolności do szybkiego reagowania na wymagania i preferencje rynku spółka część produkcji wytwarza w Polsce.

Witając trzydziestego trzeciego debiutanta na warszawskim parkiecie Prezes Ludwik Sobolewski stwierdził:
- Witam na giełdzie piękną firmę, to widać gołym okiem. Jestem pewien, że ta firma doda blasku Giełdzie. Prezes Sobolewski nawiązał w ten sposób do licznie reprezentowanej na parkiecie załogi firmy Monari Trade składającej się w większości z przedstawicielek płci pięknej. Prezes Giełdy wspomniał następnie o artykule w dzisiejszym wydaniu Financial Times, opisującym dynamiczny rozwój rynku pierwotnego na polskiej giełdzie.
- Dziś już właściwie nie powinniśmy mówić spółkom dlaczego warto wejść na warszawską giełdę. Powinniśmy raczej pytać dlaczego jeszcze nie są notowane na GPW - dodał Prezes Sobolewski.

Prezes spółki Monnari Trade Marek Banasiak przywitał obecnych na parkiecie pracowników swojej firmy. Na uroczystość debiutu przybyła także prawie cała, licząca 100 osób załoga spółki. Tak liczna obecność była możliwa, ponieważ w spółce z okazji debiutu giełdowego był dziś dzień wolny. - Dziś jest święto naszej firmy i moje święto. Dziękuję Wam - całej setce pracowników naszej firmy za to, że wytrzymaliście wysokie tempo pracy, często bardzo nerwowej. Wszyscy macie wkład w jej rozwój, wszyscy przyczyniliście się do dzisiejszego debiutu na Giełdzie. Ale wejście na GPW to nie koniec, to dopiero początek nowej drogi. Jestem przekonany, że perspektywy spółki są znakomite. Bardzo dobre są fundamenty finansowe spółki, a dzięki GPW spółka zdobędzie jeszcze większy prestiż. Obecność na Giełdzie wzmocni naszą markę i da poczucie bezpieczeństwa, dzięki łatwiejszemu dostępowi do kapitału. Moim marzeniem jest stworzenie sieci naszych sklepów w Chinach. Wierzę, że kiedyś uda się je spełnić.

W wyniku przeprowadzenia publicznej subskrypcji akcji po cenie 21 zł, spółka pozyskała 52,5 mln zł. Mają być one przeznaczone na rozwój sieci sklepów, budowę centrum logistycznego, i przejęcia mniejszych podmiotów działających w branży odzieżowej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: debiut | GPW | firmy | Radosław Sobolewski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »