Debiut Oponeo.pl na plusie

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowały dziś 4 mln praw do akcji serii B spółki Oponeo.pl. PDA wzrosły na otwarciu o 3,13 proc. do 8,25 zł.

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowały dziś 4 mln praw do akcji serii B spółki Oponeo.pl. PDA wzrosły na otwarciu o 3,13 proc. do 8,25 zł.

Do inwestorów indywidualnych skierowano do 1,2 mln akcji. Stopa redukcji wyniosła 75,9 proc. Do inwestorów instytucjonalnych skierowano transzę 2,8 mln akcji. Wartość emisji wyniosła 32 mln zł.

Oponeo to 48 debiutant w roku 2007. Po dzisiejszym debiucie na GPW notowanych jest 320 spółek. Spółka zakwalifikowana została do sektora "handel detaliczny". Cena emisyjna akcji w ofercie publicznej wynosiła 8 zł.

Witając spółkę na Giełdzie, prezes Ludwik Sobolewski podkreślił, że spółka jest liderem w swojej branży i ma ambitne plany dalszego rozwoju. Wręczając prezesowi spółki certyfikat uprawniający debiutanta do posługiwania się logo "Spółka notowana na GPW" prezes Sobolewski powiedział:
- Jestem przekonany, że logo to pomoże w kreowaniu silnego wizerunku spółki Oponeo, zarówno w kraju, jak i zagranicą.

Reklama

Dariusz Topolewski - prezes Oponeo - podziękował wszystkim, którzy brali udział w procesie upublicznienia spółki.
- Dziękuję również inwestorom, którzy obdarzyli nas zaufaniem. Jestem pewien, że ich nie zawiedziemy - dodał prezes Topolewski.

Działalność spółki to przede wszystkim handel detaliczny oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi głownie za pośrednictwem Internetu. Emitent posiada ponad 80 domen w 23 krajach. W roku 2006 ok. 95% przychodów netto sprzedaży pochodziło ze sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych napędzanych na cztery koła. Głównym rynkiem sprzedaży Oponeo jest rynek krajowy.

Zarząd Oponeo szacuje, że jest możliwość przekroczenia prognozy 45 mln zł przychodów na 2007 rok, ze względu na wysoki wzrost przychodów utrzymujący się od początku tego roku. Spółka chce, na początku 2008 roku, ruszyć ze sprzedażą opon na rynkach: niemieckim, czeskim i słowackim.

- Jest szansa na przekroczenie prognozy 45 mln zł przychodów, ale nie jesteśmy w stanie zadeklarować o ile - powiedział dziennikarzom prezes.

Dodał, że po 8 miesiącach tego roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku, sprzedaż spółki wzrosła trzycyfrowo.
- Procentowy wzrost od początku tego roku to liczba trzycyfrowa. Sądzimy, że uda się ten trend utrzymać do końca roku.
Dodał, że przyczyną wzrostu był rozwój internetu, rozwój biznesu spółki i wzrost wydajności.

Oponeo.pl zamierza wyjść ze swoją ofertą za granicę. Spółka szacuje, że do końca tego roku ruszy portal w językach: niemieckim, angielskim i czeskim, a być może też słowackim.

- Portal wystartuje jeszcze w tym roku, a na początku przyszłego roku rozpocząłby się handel na rynkach zagranicznych - powiedział prezes.

Dodał, że w pierwszej kolejności sprzedaż ruszy w Niemczech, na Słowacji i w Czechach. Spółka ma zamiar zlecać na zewnątrz serwis na rynkach zagranicznych.

Obecnie, według szacunków spółki, Oponeo.pl ma 65 proc. udział w internetowym rynku sprzedaży detalicznej opon oraz 3 proc. udziału w rynku wtórnym opon. W dłuższej perspektywie Oponeo.pl chce być europejskim liderem w sprzedaży opon na pośrednictwem internetu.

W 2006 roku spółka sprzedała ponad 160 tys. sztuk opon. Wpływy ze sprzedaży wyniosły 29,8 mln zł.

Spółka informowała wcześniej, że w pierwszej połowie 2007 r. w odniesieniu do pierwszej połowy 2006 r. Oponeo.pl odnotowało 200 proc. wzrost przychodów i 370 proc. wzrost zysku netto.

Prognoza na 2007 rok zakłada sprzedaż na poziomie 45 mln zł i zysk netto w wysokości 3 mln zł. Spółka szacuje, że w roku 2008 wyniki finansowe będą dwa razy większe. Przychody mają sięgnąć 90 mln zł, a zysk netto ponad 6 mln zł.

Według przedstawicieli spółki, wzrost przychodów będzie wynikać m.in. ze wzrostu rynku internetowego oraz rozwoju rynku motoryzacyjnego w Polsce.

W tegorocznej prognozie nie brano pod uwagę przychodów ze sprzedaży na rynkach zagranicznych, a całość przychodów będzie wygenerowana z rynku polskiego.

Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na następujące inwestycje:

  • Budowa systemu zarządzania treścią (CMS) - ok. 3,5 mln zł,
  • Budowa portalu o felgach wraz z elementami WEB 2.0 pozwalającymi na tworzenie społeczności internetowych związanych z tuningiem - ok. 2 mln zł,
  • Stworzenie call-center - ok. 2,5 mln zł,
  • Budowa centrum logistycznego oraz nowej siedziby - ok. 5 mln zł,
  • Zwiększenie kapitału obrotowego - ok. 5 - 27 mln zł.

Sprawdź aktualny kurs

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: debiut | budowa | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »