DM Banku BPS ocenia sektor mięsny

Po udanym dla spółek mięsnych 2014 roku, kiedy spożycie wieprzowiny per capita wzrosło w Polsce do 39 kg, spodziewamy się kontynuacji poprawy wyników. W 2014 produkcja sprzedana polskiego sektora mięsa i przetworów przekroczyła wartość 45 mld PLN. Ponad połowa tego rynku przypada na produkty o większej wartości dodanej - wędliny - i rośnie. Dlatego podtrzymujemy nasze pozytywne nastawienie do sektora na 2015 piszą analitycy DM Banku BPS S.A.

Po udanym dla spółek mięsnych 2014 roku, kiedy spożycie wieprzowiny per capita wzrosło w Polsce do 39 kg, spodziewamy się kontynuacji poprawy wyników.  W 2014 produkcja sprzedana polskiego sektora mięsa i przetworów przekroczyła wartość 45 mld PLN. Ponad połowa tego rynku przypada na produkty o większej wartości dodanej - wędliny - i rośnie. Dlatego podtrzymujemy nasze pozytywne nastawienie do sektora na 2015 piszą analitycy DM Banku BPS S.A.

Według IERiGZ w br. spożycie wieprzowiny wzrośnie do 40 kg per capita, wracając poziom z 2011 roku. Ponad połowa tego rynku przypada na produkty o większej wartości dodanej - wędliny - i rośnie.

Dlatego podtrzymujemy nasze pozytywne nastawienie do sektora na 2015. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla 3 spółek z branży mięsa czerwonego (PKM DUDA, ZM Kania i Tarczyński).

Uważamy, że pomimo embarga rosyjskiego i środowiska deflacji, stanowią one atrakcyjną inwestycję. Zalecamy jednak selektywne podejście do analizowanych walorów i dlatego proponujemy kupno walorów TARCZYŃSKI sprzedaż PKM DUDA przy neutralnym podejściu do ZM KANIA.

Reklama

SPRZEDAJ PKM DUDA

Rozpoczynamy rekomendowanie spółki PKM DUDA z ceną docelową 4,96 PLN, co implikuje potencjał -10,14%. Od 11 kwartałów z rzędu grupa notuje spadki sprzedaży. W po dwóch pierwszych kwartałach 2015 dynamika spadku przychodów sięga prawie 20% r/r, a 3Q'15 pokazał dynamikę na poziomie -9,5%. Nie spodziewamy się wyhamowania tego trendu w 4Q'15.

Dopiero 1Q'16 w naszej opinii pokaże ustabilizowanie sytuacji, kiedy to grupa zacznie realizować dostawy mięsa do kanału nowoczesnego oraz przez cały kwartał będzie działała nowa hurtownia w Lublinie, która rozpocznie działalność z początkiem grudnia br..

W efekcie szacujemy 41,6% r/r spadek zysku operacyjnego do 18,5 mln PLN, 27,3% spadek EBITDA do 39,4 mln PLN oraz 63% spadek zysku netto do 8,1 mln PLN w całym 2015 roku. Spadek zysku implikuje wskaźnik P/E'16 w wysokości 11,9x oraz EV/EBITDA'16=6,3x Nie widzimy podstaw do handlowania walorami spółki z premią względem grupy porównawczej dlatego wydajemy rekomendacje SPRZEDAJ dla PKM DUDA.

TRZYMAJ KANIA

Rozpoczynamy rekomendowanie spółki ZM KANIA z ceną docelową 2,70 PLN, co implikuje potencjał spadkowy 1,2%. Spółka rośnie szybciej niż rynek od 8 kwartałów. Zawdzięcza to decyzji sprzed 12 lat, kiedy to postawiła na rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym. Dynamicznemu rozwojowi sprzedaży nie zaszkodziła nawet utrata rynku przez super i hipermarkety. W ich miejsce zaczęły wchodzić dyskonty. Obecnie ponad połowę przychodów Kania realizuje w dyskontach, a 50% przypada na Biedronkę.

Duża koncentracja sprzedaży do jednego klienta, rodzi ryzyko skokowej utraty przychodów w związku z zaprzestaniem współpracy. Kolejnym obszarem ryzyka są cyklicznie powtarzające się ujemne przepływy operacyjne. Wpływ na nie mają rosnące należności handlowe oraz należności pozostałe. Obecnie stanowią one ponad 57% sumy bilansowej. Dlatego uważamy, że obecny poziom kursu akcji spółki 2,73 PLN, który implikuje wskaźnik P/E'16=11,4x uwzględnia powyższe ryzyka. Dodatkowo wskaźnik EV/EBITDA'16=8,1x pokazuje że spółka jest handlowana z 38% premią względem grupy porównawczej. Powyższe argumenty skłaniają nas wydania zalecenia inwestycyjnego TRZYMAJ dla walorów spółki.

KUPUJ TARCZYŃSKI

Rozpoczynamy rekomendowanie spółki TARCZYŃSKI z cena docelową 17,66 PLN, co implikuje potencjał 29,8%. Spółka może poszczycić się mianem lidera segmentu wędlin premium w Polsce, o czym świadczy 75% udział tych wędlin w sprzedaży ogółem. Ta strategia umożliwia spółce realizowanie najwyższej spośród spółek mięsnych marży EBITDA, tj. 10,6% na koniec 3Q'15. Pozytywnie oceniamy portfolio kontrahentów spółki. Struktura odbiorców odzwierciedla w dużej mierze polski rynek spożywczy, około 51% stanowi kanał nowoczesny, 39% kanał tradycyjny i 10% eksport.

Spółka nie jest również uzależniona od jednego odbiorcy, gdyż udział w sprzedaży do największego klienta nie przekracza 25% przychodów ogółem. To stanowi, że lepiej postrzegamy spółkę z Ujeźdźca Małego pod względem ryzyka utraty odbiorców. Oddana do użytku w lutym 2015 nowoczesna hala produkcyjna wraz z zainstalowanym nowoczesnym parkiem maszynowym, powoduje że w spółce nie zabraknie wolnych mocy produkcyjnych na najbliższe 3 lata wzrostu w tempie 3-4% rocznie.

Po udanym 3Q'15 szacujemy, że w 4Q spółka osiągnie 127,3 w 4Q'15 (+2,6% r/r), co pozwoli na wypracowanie w całym roku 19 mln PLN zysku netto (+62,7% r/r) implikując wskaźnik P/E'16 = 9,1x. TARCZYŃSKI jest notowany ze znaczącym dyskontem do grupy porównawczej (-19%). W naszej opinii nie widzimy uzasadnienia do tak znacznej dysproporcji, a z powodzeniem realizowana strategia lidera rynku wędlin premium, obliguje nas do wydania rekomendacji KUPUJ dla walorów spółki.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pozytywne nastawienie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »