DM Trigon - Action przetrwa wojnę

Analitycy Trigon DM, w raporcie z 6 czerwca , zwracają uwagę na korzystną wycenę akcji Actiona.

Analitycy Trigon DM, w raporcie z 6 czerwca , zwracają uwagę na korzystną wycenę akcji  Actiona.

ACT jest jednym z największych dystrybutorów sprzętu komputerowego w Polsce. Posiada około 16% udział w krajowym rynku. Sprzedaje produkty największych dostawców na świecie, jak również oferuje sprzęt pod własnymi markami.

Zdaniem analityków DM Trigon, nasila się konkurencja między podmiotami, a walczy się przede wszystkim ceną. Ponieważ rynek rośnie, to zwiększają się przychody firm, jednak muszą się one godzić na niższe marże. Czołowi producenci ograniczają liczbę odbiorców do kilku największych podmiotów, mających odpowiednie zdolności kredytowe. Naszym zdaniem obie tendencje są korzystne dla największych firm na rynku, jak Action, ABC Data czy AB.

Reklama

Wyniki

W tym tygodniu Action zamierza opublikować prognozy finansowe na rok bieżący. Celem na

poziomie sprzedaży jest wzrost o ok. 15%. Dawałoby to 2.400m zł przychodów w 2011r. Prezes

deklaruje, że średnioroczna marża będzie zbliżona do tej zanotowanej w Q1'11, a więc wyniesie

ok. 6,9%. Będzie to o 1pp niżej niż w roku 2010, co jest efektem wojny cenowej, jaka ma miejsce

na rynku. Remedium na spadek marż jest ograniczenie kosztów ogólnych. Pierwsze efekty

przeprowadzonych w spółce zmian widoczne były w Q1'11, kiedy to koszty firmy (zarząd +

sprzedaż) spadły z 30,5m zł w I kw. ub.r. do 29,5m zł, a w odniesieniu do przychodów spadek

był jeszcze bardziej wyraźny: z 6,3% do 5,5%.

Wskaźniki

Uważamy, że w całym roku wskaźnik ten uda się obniżyć do 5%, co oznaczałoby ok. 120m zł kosztów działalności. Na tej podstawie można szacować zysk operacyjny na ok. 45m zł (+30% r/r). Koszty finansowe określiliśmy na 4m zł w całym roku, co pozwoliłoby osiągnąć ok. 33m zł zysku netto (+25% r/r). Przy takich prognozach zysku wskaźnik P/E'11=10.

Przyjęty przez Action model rozwoju różni się od modelu realizowanego przez głównych

konkurentów: Action nie zamierza wchodzić na rynki zagraniczne kupując tam dużych

dystrybutorów. Spółka planuje rozwijać eksport do krajów ościennych bazując na własnych

magazynach oraz logistyce. Action został również wybrany do grona 3 nominowanych dostawców liczników dla Energi (w ramach programu smart meteringu) , tu jednak ryzyko na tym kontrakcje może być wyższe.

źródło DM Trigon

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: raport analityczny | wojny | rekomendacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »