DM Trigon wycenia Artifex Mundi
Trigon DM wycenia spółkę Artifex Mundi w przedziale 347,7 mln zł - 375,7 mln zł, czyli od 33,1 zł do 35,8 zł na akcję.
Do wyceny grupy Trigon DM zastosował metodę DCF oraz wycenę porównawczą. Metoda DCF dała wycenę 375,7 mln zł (35,8 zł/akcję), a wycena porównawcza wycenę 347,7 mln zł (33,1 zł/akcję).
"Grupa Artifex Mundi to deweloper i wydawca gier o ugruntowanej, bardzo silnej pozycji na rynku mobilnych gier premium typu HOPA. Katalog wydanych dotychczas ponad 40 gier pozwala grupie osiągać stabilne i powtarzalne wyniki finansowe. Planowana systematyczna rozbudowa portfolio poprzez wydawanie kolejnych gier daje podstawy do zakładania stabilnych zysków z tego segmentu również w kolejnych latach. Przemyślane wejście w segment free-to-play ma być z kolei odpowiedzią na rynkowe trendy i przenieść wyniki grupy na zupełnie inny poziom już w 2017 roku" - napisano w raporcie.
Trigon DM prognozuje, że Artifex Mundi wypracuje w 2016 r. 7,8 mln zł zysku netto, 9,9 mln zł EBITDA i 24,5 mln zł przychodów. Rok później ma do być odpowiednio: 20,2 mln zł, 25 mln zł i 61,4 mln zł. Według prognoz Trigon DM w 2018 r. zysk netto spółki ma wynieść 30,2 mln zł, EBITDA 36,9 mln zł, a przychody 73,1 mln zł.
Analitycy w raporcie zwracają uwagę na mocną pozycję spółki w segmencie gier mobilnych premium.
"Dotychczasowe wyniki grupa Artifex osiągała na wydawaniu gier premium z kategorii gier HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Kilka lat działalności w tym obszarze i sukcesywne budowanie pozycji rynkowej zaowocowało bardzo dużą specjalizacją w tym zakresie oraz pozwoliło grupie wejść do grona najlepszych na świecie deweloperów specjalizujących się w grach HOPA. (...). Posiadane aktualnie portfolio wydanych ponad 40 gier pozwala grupie generować 10 mln zł EBITDA rocznie" - napisano w raporcie.
W ich ocenie plany spółki odnośnie gier z segmentu free-to-play to przemyślane wejście na konkurencyjny i niezwykle atrakcyjny rynek.
"Wejście w ten segment jest odpowiedzią na rynkowe trendy, z których jasno wynika, że F2P jest najszybciej rosnącym obszarem rynku mobilnego (według prognoz Newzoo segment ten ma wzrosnąć o ponad 60 proc. do 2019 r., co pokazuje jak duży potencjał ma ten segment). Zdecydowana większość najlepiej zarabiających gier jest wydawana właśnie jako darmowe tytuły z mikropłatnościami. Grupa w bardzo przemyślany sposób wchodzi na ten rynek - współpraca z uznanym wydawcą (G5 Entertainment) przy pierwszych dwóch tytułach ma pomóc zdobyć doświadczenie w zakresie monetyzacji, marketingu i całego modelu biznesowego gier F2P" - napisano.
"Biorąc pod uwagę historycznie bardzo dobre jakościowo produkty grupy, w połączeniu z know-how wydawcy, przygotowywane obecnie 4 gry F2P mają naszym zdaniem dużą szansę na odniesienia sukcesu, a w konsekwencji przeniesienie wyników finansowych grupy na zupełnie inny poziom" - dodano.
W ofercie publicznej Artifex Mundi planuje sprzedać nie więcej niż 6.150.000 akcji istniejących serii B oraz nie więcej niż 500.000 akcji nowej emisji serii C. Cena maksymalna akcji w ofercie publicznej została ustalona na 33 zł. Trigon DM pełni rolę oferującego.