Dwie wizje rozwoju

Składająca się z 15 osób grupa akcjonariuszy opozycyjnych wobec zarządu Korporacji Gospodarczej Efekt zapowiedziała zgodne głosowanie na WZA spółki oraz poszukiwanie dla niej inwestora strategicznego. Zarząd uważa jednak, iż ta inicjatywa jest niezgodna z interesem przedsiębiorstwa.

Składająca się z 15 osób grupa akcjonariuszy opozycyjnych wobec zarządu Korporacji Gospodarczej Efekt zapowiedziała zgodne głosowanie na WZA spółki oraz poszukiwanie dla niej inwestora strategicznego. Zarząd uważa jednak, iż ta inicjatywa jest niezgodna z interesem przedsiębiorstwa.

O wojnie prowadzonej w Efekcie między mniejszościowymi akcjonariuszami a zarządem, jak również o powstaniu stowarzyszenia "Klub akcjonariuszy Efekt SA" pisaliśmy już wielokrotnie. Grupie 15 akcjonariuszy przewodzi Robert Orzeł, który poinformował, iż skupiona wokół niego grupa dysponuje łącznie (indywidualnie nikt nie ma więcej niż 5%) pakietem 536 tys. akcji, co stanowi 32,19% kapitału i 23,74% głosów na WZA. Grupa zamierza jednak dokupić kolejne pakiety, tak by przejąć 24,99% głosów na WZA.

Akcjonariusze ci zapewniają, iż inwestycje w akcje Efektu mają charakter długoterminowy. Lider grupy stwierdził w rozmowie z PAP, iż rozmowy w sprawie pozyskania inwestora strategicznego są obecnie prowadzone z trzema podmiotami zagranicznymi, ewentualny nabywca zaś może kupić akcje należące do jego grupy oraz akcje znajdujące się w posiadaniu Efektu poprzez spółki zależne, czyli w sumie około 2/3 kapitału.

Reklama

Bogumił Adamek, prezes zarządu krakowskiej firmy, uważa jednak, że pozyskanie inwestora strategicznego nie mieści się w przyjętej już przez zarząd strategii rozwoju na najbliższe 4 lata. - Działania te nie zostały uzgodnione z zarządem spółki oraz resztą akcjonariuszy, którzy mają ponad 70% głosów na WZA, a oni nie zakładają poszukiwania inwestora strategicznego - powiedział PAP prezes Adamek.

Plany zarządu zakładają natomiast zwiększanie przychodów z wynajmu powierzchni należących do spółki (do 50% w 2002 roku) oraz budowę (jeszcze w tym roku) hotelu za blisko 25 mln zł dla sieci Holiday Inn. W strategii mieści się także zwiększanie produkcji, poprzez spółkę zależną, kompostu z odpadów komunalnych.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: wizje | efekt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »