Reklama

Eas Value Research podwyższa cenę Sare

Eas Value Research zaleca kupno akcji Sare i podwyższa cenę docelową do 33,4 zł z 28,1 zł za papier. W 2016 r. Grupa SARE wypracowała wyniki, które na poziomie przychodów przekroczyły nasze oczekiwania. Obroty wzrosły o 8,1% r/r do PLN 41,3 mln wobec naszej prognozy PLN 39,6 mln.

Wyniki SARE za 2016 na poziomie przychodów były wyższe od naszych prognoz, ale niższe jeśli chodzi o rentowność. Podczas gdy spółka wypracowała obroty PLN 41,3 mln (+8,1% r/r) wobec naszej prognozy PLN 39,6 mln, marże EBIT i netto wyniosły odpowiednio 12,9% (2015: 16,3%; EVRe: 13,7%) oraz 8,6% (2015: 9,9%; EVRe: 9,6%).

Reklama

Największą poprawę przychodów (+137,7% r/r do PLN 2,1 mln) i zysku netto (PLN 807 tys. vs. PLN 681 tys. w 2015) odnotowała spółka zależna Salelifter sp. z o.o., natomiast najsłabiej radził sobie segment Teletarget sp. z o.o., który wypracował obroty na poziomie PLN 25 tys. (2015: PLN 83 tys.) oraz stratę netto PLN 107 tys. (PLN 226 tys.).

Między styczniem a grudniem 2016 SARE wypracowało przepływy operacyjne na poziomie PLN 2,8 mln, a gotówka netto pod koniec grudnia 2016 osiągnęła PLN 4,1 mln. W styczniu 2017 Zarząd SARE opublikował nową strategię na lata 2017-2019 z perspektywą do roku 2021.

Według niej kluczowe cele spółki to (1) znaczne zwiększenie kapitalizacji do 2019 oraz

(2) średnioroczny wzrost EBITDA powyżej 20% w każdym roku realizacji strategii. W najbliższych latach SARE planuje koncentrować się bardziej na komplementarnych usługach w różnych kanałach sprzedaży oraz na rozwoju w obszarach video online i mobile, które np. według ZenithOptimedia będą motorem wzrostu sektora reklamy internetowej w kolejnych latach.

Ponadto, spółce zależy na geograficznej dywersyfikacji przychodów, w szczególności na rynkach Unii Europejskiej.

Wyceniliśmy SARE S.A. wykorzystując średnią ważoną metody DCF (80%) oraz analizy porównawczej (20%). Nasza 12-miesi.czna cena docelowa dla akcji spółki wynosi PLN 33,40 wobec PLN 28,10 poprzednio. Implikuje ona 75,3% potencjał wzrostu kursu.

Rentowność SARE w 2016 r. była niższa od naszych oczekiwań, na co wpłynęła przede wszystkim marża brutto (35,7% vs. 36,9% w 2015). Uwzględniliśmy to odpowiednio w naszych prognozach, które implikują CAGR 16-19E na poziomie EBITDA w wysokości 19,5%. Ze względu na niższy WACC (12,8% vs. 13,7% wcześniej) oraz wyższą wycenę na bazie grupy porównawczej (PLN 30,23 vs. PLN 26,78) nasza 12-miesi.czna cena docelowa (80% DCF, 20% peer group) jest obecnie jednak wyższa (PLN 33,40 vs. PLN 28,10).

Uważamy, że nowa strategia SARE jasno pokazuje, iż Zarząd jest świadomy wyzwań i trendów na rynku reklamy online. Grupa SARE ma bardzo ambitne cele finansowe, które będzie mogła, naszym zdaniem, tylko wtedy osiągnąć, jeśli zgodnie z zapowiedziami przeprowadzi akwizycje np. w obszarze mobile. W tym celu, Spółka może jednak potrzebować dodatkowego finansowania.

Analityk Adrian Kowollik

Eas Value Research

Dowiedz się więcej na temat: R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »