Emperia otwiera kolejne Stokrotki
Emperia dynamicznie rozwija segment detaliczny. Stokrotka Sp. z o.o., która jest kluczową spółką dywizji detalicznej holdingu, nabyła 6 nowych nieruchomości przeznaczonych pod budowę sklepów.
W pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 nowych Stokrotek, a plany na 2011 rok zakładają otwarcie nawet 20 lokalizacji pod szyldem Stokrotka.
- Segment detaliczny to stabilna część Emperii, a supermarkety są bardzo perspektywicznym rynkiem. W 2010 roku osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Niedawno ogłosiliśmy zamiar wyboru inwestora dla dywizji detalicznej na zasadzie aukcji. Notujemy duże zainteresowanie tą częścią biznesu zarówno ze strony inwestorów branżowych jak i finansowych. Niezależnie od ogłoszonego procesu aukcyjnego zamierzamy rozwijać nasze sieci detaliczne. Pozwoli nam to na zwiększenie wartości tego segmentu - lub w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty - wzmocnienie pozycji na rynku - powiedział Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.
Stokrotka Sp. z o.o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Supermarkety Stokrotka to sklepy, w których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą asortyment spełniający ich potrzeby. Są to placówki o wielkości od 500 do 1400 m2. Oferta sklepów obejmuje nawet do 10.000 pozycji asortymentowych, wśród których znaleźć można bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata.
W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców oraz marki własne. Wysoki poziom obsługi w każdej z placówek dostosowany jest do potrzeb nowoczesnego handlu. Sklepy należące do Stokrotka Sp. z o.o. - Stokrotka i Delima - zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjne placówki, jak i lokalne centra handlowe.
powstała z połączenia Eldorado i GK BOS, prowadzi działalność w handlu produktami FMCG zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym. Spółka posiada w swoim portfelu m.in. sieci franczyzowych sklepów Groszek (1121 placówek), Milea (93), Euro Sklep (626), Lewiatan (1366) oraz 166 supermarketów Stokrotka. Obecnie Grupa bierze aktywny udział w konsolidacji sektora.op. MZB