Eurosnack S.A. sprzedał dwa razy większą emisję
Producent słonych przekąsek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik - sprzedał inwestorom akcje nowej emisji serii D W jej ramach spółka pozyskała ponad 1 mln zł, tj. dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Spółka przeznaczy pozyskane środki na realizację programu inwestycyjnego - poinformowano w komunikacie.
Debiut na rynku NewConnect planowany jest w czerwcu br. Funkcję oferującego podczas emisji pełnił Wrocławski Dom Maklerski S.A., Autoryzowanym Doradcą jest CEE Capital sp. z o.o.
- Planowaliśmy, że emisja będzie miała wielkość ok. 0,5 mln zł, jednak inwestorzy widząc rozwój spółki zgłosili dużo większy popyt. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o zwiększeniu puli nowych akcji do ponad 1 mln zł. Ich pozyskanie w tak krótkim czasie pozwoli nam istotnie przyspieszyć program inwestycyjny. Będziemy realizować przede wszystkim inwestycje w infrastrukturę i park maszynowy. To w krótkim czasie przełoży się na nasze moce produkcyjne, a te z kolei - na wyniki sprzedażowe - mówi Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.
Od 2007 roku tj. od momentu przejęcia marki ZPC Lajkonik, Eurosnack S.A. dokonał dużych zmian w modelu biznesu. Przede wszystkim zmieniło się portfolio klientów spółki.
- W naszej strukturze sprzedaży największymi odbiorcami są duże sieci handlowe. Popyt z ich strony uzupełniany jest zamówieniami lokalnych i regionalnych hurtowni. Taki model biznesu przekłada się na stabilny poziom zamówień - nawet gdyby okresowo któraś grupa klientów zamawiała mniej, inni zamawiają więcej. Wynika to z mocno rosnącego popytu na nasze produkty. I właśnie aby go zaspokoić będziemy zwiększać moce produkcyjne - mówi Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.