Eurosnack zadebiutuje NewConnect
Eurosnack producent chrupek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik - zadebiutuje na rynku NewConnect w II połowie czerwca br. W ubiegłym miesiącu spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji serii D, z której pozyskano 1 mln złotych. Środki te zostaną przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych Spółki - podano w komunikacie prasowym.
Funkcję oferującego podczas emisji pełnił Wrocławski Dom Maklerski S.A. Debiut planowany jest na II połowę czerwca br.
- Rosnący popyt na nasze produkty przełożył się na decyzję o emisji akcji. Tutaj inwestorzy miło nas zaskoczyli, ponieważ planowaliśmy ograniczyć jej wartość do pół miliona złotych. Okazało się, że zainteresowanie jest o 100% większe i podwoiliśmy tę pulę do miliona złotych. Środki z tej emisji pozwolą na rozbudowę infrastruktury, parku maszynowego, co przełoży się na możliwość realizacji większej ilości zleceń, a tym samym zwiększenie sprzedaży - komentuje Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.
Eurosnack S.A. uzyskał za I kwartał br. ponad 1,6 mln zł przychodu. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości blisko 67 tys. złotych. Wynik ten jest związany ze zmianą modelu biznesowego Spółki, który opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem dużych sieciach handlowych, na podstawie długoterminowych umów.
- Postanowiliśmy zmienić nasz dotychczasowy model sprzedaży, który powoli przestawał spełniać oczekiwania zarówno zarządu, jak i rynku. Obecnie odbiorcami naszych wyrobów są sieci detaliczne oraz inne sklepy wielkopowierzchniowe. Dostarczamy im produkty naszej marki oraz realizujemy zamówienia na wyroby pod marką klienta. Mamy podpisane długoterminowe umowy, które zapewniają nam względne bezpieczeństwo stałych przychodów. Na koniec 2010 roku prognozujemy, że wypracowany przez nas wzrost przychodów ze sprzedaży wyniesie ponad 1,48 mln zł rok do roku. - tłumaczy Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.