Eurotel notuje poprawę wyników

Grupa Eurotel, obsługująca sieć ponad 250 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2015 roku.

Grupa Eurotel, obsługująca sieć ponad 250 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2015 roku.

Przychody skonsolidowane Grupy Eurotel za ten okres wyniosły 68,99 mln zł, wobec 30,32 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,62 mln zł, wobec 0,28 mln zł rok wcześniej.

Spółka Eurotel SA osiągnęła znaczną poprawę wyników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Największy wpływ na tę zmianę miał rozwój projektu iDream i zwiększenie sprzedaży produktów Apple w wielu kanałach sprzedaży (salony, biznes, internet). Również wyniki w ramach działalności dla operatora T- Mobile uległy poprawie w raportowanym okresie. Z kolei Viamind Sp. z o.o. wykazał znaczny wzrost wyniku, co związane było z otrzymaniem premii za realizację planów sprzedażowych nałożonych przez operatora Play, które bezpośrednio wpływają na wyniki tej spółki.

Reklama

Przychody jednostkowe Eurotel SA w I kwartale br. wyniosły 51,73 mln zł (rok wcześniej było to 15,72 mln zł). Zysk netto spółki wyniósł natomiast I kwartale br. 3,83 mln zł, podczas gdy w I kwartale 2014 roku było to 2,84 mln zł.

Przychody skonsolidowane Grupy Eurotel za ten okres wyniosły 68,99 mln zł, wobec 30,32 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,62 mln zł, wobec 0,28 mln zł rok wcześniej.

- Na poprawę wyniku skonsolidowanego największy wpływ miały bardzo dobre wyniki spółki zależnej Viamind, która osiągnęła takie rezultaty dzięki realizacji planów sprzedaży. Wynik nie był dodatkowo obciążany przez rezultaty konsolidowanej w ubiegłym roku spółki zależnej MediaSystem, której udziały zostały zbyte pod koniec 2014 roku - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - W ramach Eurotel SA największe znaczenie dla poprawy wyniku miało dalsze rozwijanie współpracy z Apple, zwłaszcza widoczne w kategorii obrotów realizowanych w oparciu o te produkty. Lepsza znajomość rynku, zdobywanie nowych klientów oraz rozwój różnych kanałów sprzedaży złożyły się na tak dobry rezultat.

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 9 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 320 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 50 punktami.

Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji.

Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 40 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych.

Od 2013 Spółka jest partnerem firmy Apple i buduje sieć sprzedaży salonów tej marki na terenie Polski, pod własnym brandem - iDream. W skład Grupy Eurotel wchodzi także Viamind - spółka odpowiedzialna za obsługę sieci sprzedaży w ramach operatora PLAY. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką iDream.pl.

opr.MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »