Eurotel prognozuje wzrost zysku za 2012 r. do 8,5 mln zł i przychody na poziomie 125 mln zł
Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć 350 punktów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play oraz 70 punktów sprzedaży Platformy "n", prognozuje uzyskanie na koniec 2012 r. skonsolidowanego zysku netto na poziomie 8,5 mln zł, a skonsolidowanych przychodów na poziomie 125 mln zł.
Istotny udział w uzyskaniu wzrostu skonsolidowanego zysku o 12 proc. w stosunku do 2011 r. (kiedy to wyniósł on 7,65 mln zł.) będzie mieć spółka zależna Viamind, obsługująca sieć operatora Play.
- W podanych prognozach opieramy się na dotychczasowych wynikach wykazanych za trzy kwartały tego roku, bieżących danych sprzedażowych oraz przede wszystkim efektach rozbudowy naszej sieci sprzedaży, zarówno związanej z telefonią komórkową jak i z telewizją "n". Na podstawie tych danych, jak również opierając się na założeniu dalszego wzrostu sprzedaży w IV kwartale, wynikającym ze wzmożonych zakupów przez klientów w okresie świątecznym, jesteśmy w stanie określić, że rezultaty Grupy Eurotel kolejny raz będą lepsze niż w poprzednich latach - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotel.
Publikacja prognozy ma służyć potwierdzeniu jeszcze przed zakończeniem roku obrachunkowego, że Grupa Eurotel przewiduje utrzymanie bardzo dobrych wyników osiągniętych za trzy kwartały 2012 roku, również w czwartym kwartale, przez co wynik za 2012 rok będzie również poprawiony.
W bieżącym roku Grupa dokonała kilku istotnych akwizycji mających wpływ na uzyskane wyniki finansowe.
W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telefonii komórkowej PLAY. Spółka zależna Viamind Sp. z o.o., kupiła za 1,8 mln zł prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią w ramach operatora PLAY.
W kwietniu br. spółka dokonała również akwizycji w ramach sieci sprzedaży Platformy "n". Po tej transakcji Eurotel SA zarządza obecnie 70 punktami sprzedaży Platformy "n", stając się jednym z największych partnerów ITI Neovision, operatora telewizji satelitarnej "n" i będzie zainteresowany dalszym rozwojem w związku z połączeniem ITI z Canal +.
W ubiegłym roku na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył z kolei 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży ("call-center"). W sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15 proc. udziałów tej spółki, co daje 48 proc. udziałów Eurotel w jej kapitale.
- - - - - -
Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od sześciu lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak " T-Mobile na kartę" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem Sp. z o.o. zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką mobile2.pl.
Opr. KM
Sprawdź bieżące notowania Eurotela na stronach BIZNES INTERIA.PL