Reklama

Fundusze TFI obejmują emisję Internity

Spółka Internity (NewConnect: INT) zakończyła emisję akcji skierowaną do inwestorów instytucjonalnych i osób prywatnych. Znaczną część emisji, której wartość wynosiła niemal 2 mln złotych, objęły fundusze TFI. Jednocześnie spółka znacząco zwiększyła przychody (wzrost o 28 proc.) w I połowie 2011 roku i podpisała istotne kontrakty o wartości ponad 4 mln zł.

W ramach emisji spółka wyemitowała 735 240 akcji, stanowiących 8,83 proc. kapitału akcyjnego spółki. Jednocześnie zarząd firmy zgłosił do władz GPW wniosek o dopuszczenie akcji do notowań.

Reklama

- Emisja akcji serii D, skierowana była do szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych i prywatnych. Środki z emisji przeznaczone będą na rozwój sieci salonów w kraju oraz budowę nowej siedziby spółki, którą planujemy zrealizować do 2014 roku - informuje Piotr Grupiński, prezes Internity S.A.

Sprawdź bieżace notowania spółki Internity na stronach INTERIA.PL

Zarząd firmy zmienił plany dotyczące budowy własnego magazynu centralnego w okolicach Warszawy. Podpisana w październiku 2010 roku umowa, która miała pozwolić spółce na zakup ziemi i budowę nowej hali magazynowej została zerwana przez sprzedającego i spółka otrzyma 0,98 mln złotych odszkodowania, stanowiącego zysk nadzwyczajny.

- Zdarzenie to nie tylko pozwoliła spółce na nadzwyczajny zysk z tytułu kar umownych, lecz przełożyło się na zmianę planów inwestycyjnych. Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umów najmu obecnych magazynów do końca 2012 roku i równoczesną budowę lub zakup nowej siedziby spółki do końca 2014 roku - dodaje Grupiński.

W nowej siedzibie ma się znaleźć salon sprzedaży, który zastąpi co najmniej 2 salony usytuowane w stolicy. Zarząd spółki szacuje, że inwestycja, której wartość szacowana jest na 20 mln zł, zostanie sfinansowana ze środków własnych oraz kredytu.

- - - - -

Po I połowie 2011 roku Internity S.A. osiągnęła przychody na poziomie ponad 31 mln złotych, co stanowiło wzrost o 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku. Spółka podpisała znaczące umowy na dostawę produktów dla Stadionu Narodowego oraz sieci salonów operatora Polkomtel S.A. Wartość tych kontraktów to ponad 4 mln złotych.

Spółka spodziewa się wzrostu (w stosunku do 2010 roku) zysku z tytułu umów bonusowych z głównymi dostawcami. W 2010 roku spółka osiągnęła 0,96 mln złotych zysku z tego tytułu.

- Spodziewamy się utrzymania dynamiki przychodów w II połowie 2011 roku, która - historycznie - jest lepszym okresem dla branży - podkreśla prezes Internity S.A.

Strategia spółki zakłada, że w ciągu najbliższych 3 lat zbuduje silną grupę zakupową, której przychody będą generowane przez 3 najważniejsze filary działalności: sprzedaż detaliczną, obsługę projektów inwestycyjnych, działalność dystrybucyjną oraz wykonawstwo projektów "pod klucz" i osiągną poziom 100 mln zł rocznie.

- - - - -

Internity jest dystrybutorem produktów do wyposażenia wnętrz (wyposażenie łazienek, płytki ceramiczne, systemy grzewcze i klimatyzacyjne, meble, AGD, drewno podłogowe oraz oświetlenie). Internity współpracuje z ponad 140 dostawcami z całej Europy i dysponuje produktami najbardziej cenionych marek: Villeroy&Boch, Marazzi, Hansgrohe, Bisazza, Duravit, Targetti Poulsen. Pierwszy obszar działalności Internity to sprzedaż detaliczna w sieci salonów - eleganckich butików z pełnym portfolio produktów wyposażenia wnętrz. Internity świadczy usługi dla architektów i dekoratorów wnętrz w zakresie doboru ekskluzywnego wyposażenia wnętrz. Drugi obszar stanowi kompleksowe wykańczanie mieszkań pod klucz.Usługa ta kierowana jest do deweloperów. Spółka bierze udział w wielu inwestycjach, dostarczając produkty do biurowców, centrów handlowych, apartamentów oraz hoteli. Czwarta, najnowsza gałąź działalności to sprzedaż hurtowa artykułów sanitarnych i płytek. Spółka notowana jest na NewConnect.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: Akcji | wartość | INTERNITY

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »