Fundusze TFI obejmują emisję Internity
Spółka Internity (NewConnect: INT) zakończyła emisję akcji skierowaną do inwestorów instytucjonalnych i osób prywatnych. Znaczną część emisji, której wartość wynosiła niemal 2 mln złotych, objęły fundusze TFI. Jednocześnie spółka znacząco zwiększyła przychody (wzrost o 28 proc.) w I połowie 2011 roku i podpisała istotne kontrakty o wartości ponad 4 mln zł.
W ramach emisji spółka wyemitowała 735 240 akcji, stanowiących 8,83 proc. kapitału akcyjnego spółki. Jednocześnie zarząd firmy zgłosił do władz GPW wniosek o dopuszczenie akcji do notowań.
- Emisja akcji serii D, skierowana była do szerokiego grona inwestorów instytucjonalnych i prywatnych. Środki z emisji przeznaczone będą na rozwój sieci salonów w kraju oraz budowę nowej siedziby spółki, którą planujemy zrealizować do 2014 roku - informuje Piotr Grupiński, prezes Internity S.A.
Sprawdź bieżace notowania spółki Internity na stronach INTERIA.PL
Zarząd firmy zmienił plany dotyczące budowy własnego magazynu centralnego w okolicach Warszawy. Podpisana w październiku 2010 roku umowa, która miała pozwolić spółce na zakup ziemi i budowę nowej hali magazynowej została zerwana przez sprzedającego i spółka otrzyma 0,98 mln złotych odszkodowania, stanowiącego zysk nadzwyczajny.
- Zdarzenie to nie tylko pozwoliła spółce na nadzwyczajny zysk z tytułu kar umownych, lecz przełożyło się na zmianę planów inwestycyjnych. Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umów najmu obecnych magazynów do końca 2012 roku i równoczesną budowę lub zakup nowej siedziby spółki do końca 2014 roku - dodaje Grupiński.
W nowej siedzibie ma się znaleźć salon sprzedaży, który zastąpi co najmniej 2 salony usytuowane w stolicy. Zarząd spółki szacuje, że inwestycja, której wartość szacowana jest na 20 mln zł, zostanie sfinansowana ze środków własnych oraz kredytu.
- - - - -
Po I połowie 2011 roku Internity S.A. osiągnęła przychody na poziomie ponad 31 mln złotych, co stanowiło wzrost o 28 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku. Spółka podpisała znaczące umowy na dostawę produktów dla Stadionu Narodowego oraz sieci salonów operatora Polkomtel S.A. Wartość tych kontraktów to ponad 4 mln złotych.
Spółka spodziewa się wzrostu (w stosunku do 2010 roku) zysku z tytułu umów bonusowych z głównymi dostawcami. W 2010 roku spółka osiągnęła 0,96 mln złotych zysku z tego tytułu.
- Spodziewamy się utrzymania dynamiki przychodów w II połowie 2011 roku, która - historycznie - jest lepszym okresem dla branży - podkreśla prezes Internity S.A.
Strategia spółki zakłada, że w ciągu najbliższych 3 lat zbuduje silną grupę zakupową, której przychody będą generowane przez 3 najważniejsze filary działalności: sprzedaż detaliczną, obsługę projektów inwestycyjnych, działalność dystrybucyjną oraz wykonawstwo projektów "pod klucz" i osiągną poziom 100 mln zł rocznie.
- - - - -
Opr. MD