Global Cosmed inicjuje dalszą restrukturyzację

Zarząd Global Cosmed S.A. powziął dzisiaj uchwałę w sprawie rozpoczęcia kolejnego etapu procesu restrukturyzacji polegającej na podziale spółki zależnej Global Cosmed Group S.A. poprzez przeniesienie części jej majątku w formie zorganizowanej części przedsiębiorstwa na Global Cosmed S.A.

Zarząd Global Cosmed S.A. powziął dzisiaj uchwałę w sprawie rozpoczęcia kolejnego etapu procesu restrukturyzacji polegającej na podziale spółki zależnej Global Cosmed Group S.A. poprzez przeniesienie części jej majątku w formie zorganizowanej części przedsiębiorstwa na Global Cosmed S.A.

W ramach planowanego podziału, na Global Cosmed S.A. zostanie przeniesiona część obecnego przedsiębiorstwa spółki zależnej, tj. zakłady produkcyjne w Jaworze i Świętochłowicach.

Dzięki dokonanej restrukturyzacji, Global Cosmed S.A. będzie kontrolować i zarządzać czterema zakładami produkcyjnymi należącymi do grupy: zakładem w Radomiu, zakładem w Jaworze, zakładem w Świętochłowicach oraz zakładem w Stadtilm (poprzez spółkę zależną Global Cosmed domal GmbH).

Koncentracja aktywów produkcyjnych umożliwi bardziej efektywne zarządzanie oraz koordynację pracy zakładów, a także znacząco uprości wzajemne rozliczenia pomiędzy spółkami Grupy Kapitałowej. Zarząd Global Cosmed S.A. spodziewa się w związku z tym uzyskania efektów synergii.

Reklama

W Global Cosmed Group S.A. pozostawiona zostanie część biznesu związana z rozwojem i dystrybucją własnych brandów, wraz z silnym działem R&D. Spółka będzie mogła skoncentrować się na zarządzaniu strategiczną częścią swojej działalności, powierzając produkcję palety produktów spółce Global Cosmed S.A.

Global Cosmed Group nadal będzie pracować nad rozwojem swoich kluczowych marek Kret, Sofin, Apart Natural oraz Bobini, planuje jednakże prace nad rozwojem nowych brandów.

Zakończenie procedury podziału planowane jest na koniec I kwartału 2017 roku.

- Po sfinalizowaniu akwizycji Global Cosmed Group S.A. oraz jej spółek zależnych w pierwszej połowie tego roku, widzimy dalszy potencjał do restrukturyzacji Grupy Kapitałowej. Kontynuujemy porządkowanie struktur oraz integrację, aby wzmocnić efekty skali i osiągnąć większą specjalizację poszczególnych spółek w Grupie. Umożliwi nam to lepsze zarządzanie oraz koncentrację na kluczowych kompetencjach w ramach Grupy, co uwolni synergie. Dynamiczny rozwój naszej firmy wymusza kolejne zmiany. Chcemy coraz lepiej wykorzystywać potencjał rynków kosmetycznych oraz chemii gospodarczej zarówno w Polsce jak i globalnie - powiedziała wiceprezes Global Cosmed, Magdalena Mazur.

GLOBAL COSMED

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej.

Zarazem Global Cosmed S.A. nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl, Biedronka, Aldi, Kaufland, czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »