Global Cosmed S.A. osiągnął pozytywną EBITDA w IIIkw.'17

Skonsolidowana EBITDA Global Cosmed za trzeci kwartał 2017 r. była dodatnia i wyniosła 2,5mln zł w porównaniu ze stratą 3,8mln zł w 1H'17. Skonsolidowana EBITDA za okres od 1 stycznia 2017 r. do 30 września 2017 r. wyniosła -1,3mln zł.

Skonsolidowana EBITDA Global Cosmed za trzeci kwartał 2017 r. była dodatnia i wyniosła 2,5mln zł w porównaniu ze stratą 3,8mln zł w 1H'17. Skonsolidowana EBITDA za okres od 1 stycznia 2017 r. do 30 września 2017 r. wyniosła  -1,3mln zł.

Dodatni wynik EBITDA w IIIkw.'17 to początek pozytywnych efektów prowadzonych działań naprawczych oraz istotny krok w przywróceniu trwałej zyskowności. Wypracowany zysk EBITDA jest poniżej potencjału Spółki, ale ostatnie wydarzenia w obszarze sprzedaży, spadku kosztów oraz stabilizacja cen surowców pozwalają z umiarkowanym optymizmem patrzeć na kolejne kwartały. Zarząd spółki informuje, że powyższe dane finansowe mają charakter wstępny i mogą różnić się od ostatecznych danych finansowych, które będę zawarte w skonsolidowanym raporcie za trzeci kwartał 2017 r., który zostanie opublikowany przez spółkę w dniu 20 listopada 2017 r.

Reklama

- - - - -

Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej. Zarazem Global Cosmed S.A. nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl, Biedronka, Aldi, Kaufland, czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »