Global Cosmed wypracował zysk
Global Cosmed w I połowie 2019 r. po raz pierwszy od ponad dwóch lat wypracował zysk netto. Zarząd podtrzymuje prognozę finansową na cały 2019 r. Grupa Kapitałowa więcej inwestuje w rozwój swoich brandów.
Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu 2019 niewielki skonsolidowany zysk netto, który wyniósł 27 tys. zł. Stanowi to jednakże poprawę o ponad 2 mln zł w porównaniu do pierwszej połowy 2018. Wynika ona z pięcioprocentowego wzrostu przychodów oraz utrzymywania dyscypliny kosztowej. EBITDA wyniosła 8,4 mln, co pozwala oczekiwać realizacji rocznej prognozy, którą Zarząd określił na 14 mln zł. Wraz z poprawą wyników finansowych, Spółka przyśpiesza rozwój strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart Natural i Sofin.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza, które okazały się trochę lepsze od naszych oczekiwań. Konsekwentnie realizowana strategia przynosi zamierzone efekty. Poprawiliśmy wyniki zarówno w segmencie brandów jak i marek prywatnych. Utrzymująca się stabilizacja na rynku surowców pozwala z optymizmem patrzeć na dalszą część tego roku. Niemniej jednak, z uwagą obserwujemy przyśpieszającą inflację w Polsce oraz podwyższoną zmienność na rynku walutowym, które mogą zacząć negatywnie oddziaływać na rynek. Chcemy więcej inwestować w swoje marki zarówno w Polsce jak i zagranicą. Planujemy wprowadzenie nowości, o których poinformujemy do końca tego roku.
Niezmiennie, ogromną szansę dostrzegamy w rozwoju marki Bobini w Azji, gdzie zrealizowaliśmy kolejne zamówienia i budujemy świadomość naszych produktów. Niewątpliwie dużym wsparciem w rozwoju marek własnych będą nowi menedżerowie, którzy dołączyli we wrześniu do Global Cosmed Group S.A., dystrybutora produktów brandowych. Pan Michał Czajka objął funkcję Dyrektora Zarządzającego w randze Członka Zarządu zaś Pani Agnieszka Filek - Dyrektora Marketingu. Oboje posiadają kilkunastoletnie doświadczenie na rynku FMCG. - powiedziała Wiceprezes Zarządu Global Cosmed S.A., Magdalena Mielimonka.
Grupa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart Natural i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej.
Zarazem Global Cosmed S.A. nadal rozwija swoją aktywność w segmencie private label. Firma dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Lidl, Aldi czy Rossmann. Dzięki zaangażowaniu zespołu niemieckiej spółki Global Cosmed GmbH oraz dzięki potencjałowi przejętego w 2014 roku zakładu produkcyjnego Global Cosmed domal GmbH, realizuje też zamówienia na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Również w tym segmencie upatrywany jest zasadniczy potencjał wzrostu w ekspansji zagranicznej.
Interia.pl oprac MZB