Grodno zapowiada wzrost o 20%

Grodno S.A., dostawca rozwiązań i artykułów elektrotechnicznych, przedstawiło wyniki za I kw. roku obrotowego 2017/18 (kwiecień-czerwiec), wykazując wzrost przychodów o 26% rdr oraz zysku netto o 10% rdr. Jednocześnie przedstawiona została strategia Grupy, przewidująca roczny wzrost o 20% do 2020 r.

Grodno S.A., dostawca rozwiązań i artykułów elektrotechnicznych, przedstawiło wyniki za I kw. roku obrotowego 2017/18 (kwiecień-czerwiec), wykazując wzrost przychodów o 26% rdr oraz zysku netto o 10% rdr. Jednocześnie przedstawiona została strategia Grupy, przewidująca roczny wzrost o 20% do 2020 r.

Skonsolidowane przychody Grupy Grodno, uwzględniające dane spółki BARGO przejętej w lutym br., wyniosły 91 851 tys. zł, czyli o 26% więcej rdr. Jednocześnie Grupa wykazała wzrost pozycji wynikowych - zysk operacyjny wyniósł 952 tys. zł (+25% rdr), EBITDA 1 902 tys. zł (+18% rdr), natomiast zysk netto 447 tys. zł (+10% rdr).

Wpływ na przedstawione wielkości miała przede wszystkim konsekwentna rozbudowa sieci sprzedaży oraz oferty rozwiązań i artykułów dostępnych dla klientów. Na poprawę wyników przełożyła się korzystna koniunktura w branży budowlano-montażowej przypadająca na analizowany okres. Zarząd Grodna spodziewa się utrzymania korzystnej tendencji w nadchodzących miesiącach.

Reklama

- Wyniki finansowe za I kw. są zgodne z oczekiwaniami. Są rezultatem zarówno dynamicznego zwiększania skali działalności naszej Grupy, jak i poprawy koniunktury w branży, której doświadczamy od marca. W najbliższych kwartałach planujemy dalszą dynamiczną ekspansję na rynku polskim, w warunkach utrzymującej się sprzyjającej sytuacji rynkowej - stwierdził Andrzej Jurczak, Prezes Grodno S.A.

Strategia 2017-2020

Wraz z raportem za I kw. Grodno zaprezentowało strategię rozwoju Grupy do roku 2020. Zgodnie z przyjętymi założeniami Zarząd zakłada rozwój w tempie 20% rocznie (w warunkach wzrostu branży budowlano-montażowej o co najmniej 5% w skali roku), jednocześnie wypracowując dodatnie, stabilne wynik finansowe.

Jako główne kierunku rozwoju, przedstawione zostały m. in. rozbudowa sieci dystrybucji (w oparciu o akwizycje, udział w nowych spółkach zależnych, franczyzę oraz oddziały własne), rozwój asortymentu (m. in. w obszarze LED, fotowoltaiki, elektronarzędzi, HVAC, marki własnej, a także nowoczesnych rozwiązań z zakresu automatyki i przetwarzania danych).

Duży nacisk Zarząd planuje położyć na rozwój kompleksowych specjalistycznych usług, umożliwiający towarzyszenie klientom na każdym etapie realizacji projektów instalacyjnych i budowlanych.

- Naszą misją jest dostarczanie kompleksowych i unikalnych rozwiązań budynkowych w oparciu o bogaty know-how i wieloletnie doświadczenie. Realizacja kolejnych założeń strategii pozwoli na dalszą ewolucję Grodna z tradycyjnego modelu handlowego w kierunku własnego - indywidualnego modelu usługowo-handlowo-inżynieryjnego, skupionego na kompleksowości oferowanych rozwiązań. Proces ten zachodzi już dłuższego czasu, będziemy dalej podążać tą drogą - dodaje Andrzej Jurczak.

Jak jeden z celów strategicznych, Zarząd Grodna zakłada wejście Spółki do grona trzech największych podmiotów z branży do 2020 r.

Rekomendacja dywidendy 0,12 zł na akcję

W dniu publikacji raportu okresowego za I kw., Zarząd poinformował o rekomendacji dotyczącej podziału zysku Spółki za rok obrotowy 2016/17, w wysokości 8 502 tys. zł. Zgodnie z rekomendacją do akcjonariuszy trafić ma 1 846 tys. zł, co oznacza dywidendę w wysokości 0,12 zł na jedną akcję. Kapitał zapasowy zasilić ma kwota 6 656 tys. zł

- Od lat odnotowujemy stabilny, dynamiczny wzrost i pragniemy dzielić się zyskiem z inwestorami, którzy zdecydowali się nam zaufać. Grupa Grodno jest obecnie w dobrej kondycji ekonomicznej, mamy przed sobą korzystne perspektywy i bardzo optymistycznie patrzymy na nadchodzące okresy - dodał Andrzej Jurczak.

Zgodnie z przyjętą polityką, Zarząd Grodna zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie do 30% zysku netto na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym.

Grodno S.A. to jeden z czołowych dostawców kompleksowych rozwiązań w obszarze elektrotechniki i oświetlenia w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Sieć dystrybucyjna Grupy Grodno obejmuje 70 punktów handlowych zlokalizowane w całej Polsce. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska.

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »