Reklama

Grodno zwiększa rentowność

Intensywna praca nad efektywnością oraz rozwojem nowych segmentów działalności wraz z obniżaniem kosztów zaowocowały wzrostem rentowności ze sprzedaży Grodna w I kw. 2013/14.

Intensywna praca nad efektywnością oraz rozwojem nowych segmentów działalności wraz z obniżaniem kosztów zaowocowały wzrostem rentowności ze sprzedaży Grodna w I kw. 2013/14.

44,9 mln zł obrotów w I kw. 2013/14 wypracowała ogólnopolska sieć hurtowni elektrotechnicznych Grodno SA. Przed rokiem po pierwszych trzech miesiącach roku obrachunkowego spółka osiągnęła 47 mln zł przychodów. Niewielki spadek kwartalnej sprzedaży liczony rok do roku szedł jednak w parze z redukcją kosztów. Dzięki temu zysk na sprzedaży wyniósł 434 tys. zł wobec 423 tys. zł przed rokiem, co oznacza wzrost rentowności sprzedaży o niemal 3 proc. Jednocześnie wynik netto wzrósł do 60 tys. z 47 tys. zł przed rokiem.

- Wypracowany wynik jest wprawdzie daleki od naszych ambicji, ale biorąc pod uwagę to, jak wymagający jest obecnie rynek i jak radzi sobie na nim konkurencja, można uznać, że jest poprawa - uważa Andrzej Jurczak, prezes Grodna. - Z naszej perspektywy kluczowe jest to, że nasz biznes jest wydajny i bezpieczny, o czym świadczy między innym to, że spółka wygenerowała prawie 2 mln zł w przepływach operacyjnych - dodaje Jurczak.

Reklama

Notowania spółki Hurtownia Elektryczna Grodno S.A.

Zarząd podkreśla, że na lepsze wyniki wpływ miały prowadzone od kliku kwartałów prace nad redukcją kosztów i poprawą efektywności spółki. - Poprawa ma też związek z rozwojem segmentów pozwalających wypracowywać wyższe zyski. - tłumaczy prezes spółki.

Segmentem, który miał największy wpływ na ten pozytywny trend, był dział produktów dla przemysłu. Jednym z założeń strategicznych spółki jest zwiększanie jego udziału w ogólnej sprzedaży. Obecnie odpowiada on za około 10 proc. przychodów - w ciągu kilku kwartałów ma wzrosnąć do 25 proc. Kluczową dla Grodna grupą produktową jest również oświetlenie LED, które ze względu na swoją energooszczędność znajduje coraz większe grono odbiorców, szczególnie wśród zarządzających dużymi powierzchniami komercyjnymi, takimi jak centra handlowe czy hotele.

Jeśli chodzi o efektywność działalności, na uwagę zasługuje prawie 5-procentowy spadek kosztów operacyjnych, redukcja stanów magazynowych o ponad 2 mln zł oraz ponad 16-procentowe zmniejszenie kosztów obsługi zadłużenia.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu, jednym z priorytetów na najbliższy okres będą działania związane z wprowadzaniem i rozwojem produktów fotowoltaicznych. Spółka podpisała w minionym kwartale umowę z jednym z wiodących europejskich producentów takich rozwiązań - niemiecką firmą SolarWorld AG. Obecnie trwają intensywne prace nad kompleksową ofertą skierowaną do tzw. małych inwestorów, czyli niewielkich firm i osób prywatnych. Zarząd liczy na dużą dynamikę w tym segmencie, będącą efektem wprowadzanych już i koniecznych zmian legislacyjnych związanych z odnawialnymi źródłami energii.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NAD | Grodno S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »