Grupa Agory miała 9 mln zł zysku netto

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2011 roku 9 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 18 mln zł zysku netto w IV kw. 2010 r. Zysk okazał się 76,5 proc. wyższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 5,1 mln zł zysku w czwartym kwartale.

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2011 roku 9 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 18 mln zł zysku netto w IV kw. 2010 r. Zysk okazał się być o 76,5 proc. wyższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 5,1 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Agory w IV kw. 2011 roku wyniósł 7,4 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 30,3 mln zł zysku. Zysk operacyjny ukształtował się 32,1 proc. powyżej oczekiwań analityków, gdyż konsensus zakładał 5,6 mln zł zysku EBIT.

Skonsolidowane przychody Agory wyniosły w IV kw. 2011 roku 335,9 mln zł wobec 341 mln zł rok wcześniej i były o 3,1 proc. wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 325,9 mln zł.

Reklama

Narastająco po czterech kwartałach 2011 roku zysk netto grupy wynosi 42,2 mln zł wobec 71,9 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny 51,9 mln zł wobec 84,9 mln zł, a przychody 1,23 mld zł wobec 1,12 mld zł.

Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 182,7 mln zł w całym 2011 r. i zwiększyły się o 14,6 proc. Wzrost ten jest głównie efektem kosztów operacyjnych Heliosa, które w 2011 r. wyniosły 188,5 mln zł (w 2010 r. w wynikach Grupy Agora były konsolidowane jedynie wyniki Heliosa za wrzesień - grudzień 2010 r.). Gdyby wyeliminować wpływ Heliosa, koszty operacyjne Grupy Agora byłyby wyższe niż rok wcześniej o około 3 proc.

Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory SA i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła w 2011 r. 21,4 proc.

W ujęciu rocznym sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 256,1 mln zł (spadek o 16,3 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 131,3 mln zł (spadek o 10,1 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 306 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37 proc.

Przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 30,4 mln zł (spadek o 3,2 proc.). Udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 0,5 pkt proc. do około 4,5 proc. Wynik operacyjny EBIT pionu był lepszy niż przed rokiem o 0,8 mln zł i wyniósł 4,5 mln zł.

Przychody segmentu Internet Agory wzrosły o 12 proc. do 114 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 18,3 proc. W grudniu 2011 r. zasięg serwisów grupy Gazeta.pl sięgnął 61,3 proc., co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Grupa AMS zwiększyła w 2011 r. przychody z reklam o 6,1 proc. do 171,5 mln zł przy spadku wydatków na reklamę zewnętrzną na całym rynku o ponad 0,5 proc.. Grupa AMS poprawiła wynik operacyjny EBIT do poziomu 15 mln zł i zwiększyła swój udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną do 30 proc. (wzrost o prawie 4 pkt proc.).

Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 75,3 mln zł (spadek o 9,9 proc.). Negatywny wpływ na wynik segmentu miał odnotowany w IV kw. 2011 r. odpis aktualizujący wartość wybranych tytułów prasowych, w efekcie którego EBITDA operacyjna segmentu w 2011 r. obniżyła się do 2,4 mln zł. Gdyby wyeliminować wpływ odpisu, EBITDA operacyjna segmentu wyniosłaby 13,6 mln zł.

Segment Radio Agory zwiększył przychody o 11 proc. do 86,1 mln zł i uzyskał pozytywny wynik operacyjny EBIT w wysokości 3,4 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,1 proc. (wzrost o 0,4 pkt proc.).

Helios zwiększył przychody do 203,9 mln zł i poprawił wynik operacyjny EBIT do poziomu 15,4 mln zł. Liczba biletów sprzedanych do kin Helios wzrosła o 8,7 proc. do 8,3 mln sztuk przy wzroście frekwencji na rynku kinowym w Polsce o ponad 3 proc.

Agora planuje utrzymanie kosztów operacyjnych w 2012 r. na poziomie z 2011 r. i nieznaczny wzrost kosztów pracowniczych w 2012 r. - podała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

"W 2012 r. Grupa nie planuje istotnego wzrostu kosztów operacyjnych. Ze względu na zmienną sytuację na rynku reklamy Grupa planuje elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu dopasowania się do warunków rynkowych w poszczególnych segmentach" - podała spółka.

"Niemniej jednak pamiętać należy, że istotnym celem Grupy jest rozwój, dlatego też w przypadku pojawiających się możliwości poszerzenia zakresu kompetencji lub skali działalności w atrakcyjnych dla Grupy segmentach rynku będą one priorytetem" - dodała.

Spółka planuje nieznaczny wzrost funduszu płac, głównie w związku z otwieraniem nowych kin i z planami motywacyjnymi. Niegotówkowy koszt planów motywacyjnych jest szacowany na 2,6 mln zł.

Koszty marketingu nie powinny przekroczyć poziomu z 2011 r. - dodała spółka.

Według Agory, w najważniejszym dla spółki segmencie, czyli reklamy w prasie codziennej, spadek wydatków na reklamę sięgnie 14-17 proc. Również segment reklamy w czasopismach odnotuje spadek, choć nieco mniejszy, o 6-9 proc.

Agora szacuje wzrost rynku reklamy w 2012 r. na 0-3 proc. po wzroście o około 1,5 proc. w 2011 r. - podała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

"Obserwując bieżącą sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy Spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2012 r. wyniesie około 0-3 proc." - napisała spółka.

"Należy pamiętać, że na wartość rynku reklamy w Polsce w 2012 r. mogą wpływać decyzje o wydatkach reklamowych podejmowane przez międzynarodowe koncerny w oparciu o niepewną sytuację gospodarczą w innych częściach Europy lub świata w oderwaniu od wyników polskiej gospodarki" - dodała.

Według Agory, w najważniejszym dla spółki segmencie, czyli reklamy w prasie codziennej, spadek wydatków na reklamę sięgnie 14-17 proc. Również segment reklamy w czasopismach odnotuje spadek, choć nieco mniejszy, o 6-9 proc. Agora oczekuje, że reklama internetowa pozostanie najszybciej rosnącym segmentem rynku, ze wzrostem na poziomie 9-12 proc. w 2012. Reklama kinowa powinna wzrosnąć o 3 do 6 proc. Wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej powinny wynieść 0 do 3 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »