Reklama

Grupa Agory poniżej konsensusu

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2010 roku 18,0 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 14,9 mln zł zysku netto w IV kw. 2009 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 19,5 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w IV kw. 2010 roku wyniósł 30,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 19,5 mln zł zysku. Wynik jest powyżej oczekiwań analityków, bo konsensus zakładał 26,0 mln zł zysku EBIT. Skonsolidowane przychody Agory w IV kw. 2010 roku wyniosły 340,8 mln zł wobec 291,1 mln zł w IV kw. 2009 roku i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, zakładającej 332 mln zł. Narastająco po czterech kwartałach 2010 roku zysk netto grupy wyniósł 71,9 mln zł wobec 38,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 84,9 mln zł wobec 52,9 mln zł, a przychody 1,116 mld zł wobec 1,11 mld zł.

Reklama

- Agora spodziewa się, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc., a najszybciej rozwijającym się segmentem rynku będzie w tym roku internet, który ma wzrosnąć o 13-15 proc. - poinformowała spółka w komentarzu do wyników.

"Według szacunków Agory opartych o prognozy wzrostu gospodarczego w Polsce, całkowite wydatki na reklamę w 2011 r. wzrosną o około 6-7 proc. Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2011 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do 2010 r. o około 13-15 proc. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 14-15 proc." - napisano w komentarzu do wyników Agory.

Według szacunków Agory w 2011 roku reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o około 6-8 więcej niż przed rokiem. W opinii spółki w 2011 r. budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach będą o około 3-5 proc. niższe niż przed rokiem, a w magazynach wzrosną o około 0-2 proc.

Wydatki reklamodawców na reklamę zewnętrzną wzrosną w 2011 r. o około 5-6 proc., na reklamę radiową o około 3-5 proc., a na reklamę kinową o około 11-13 proc.

"Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów" - napisano w komentarzu.

Reklama

Agora szacuje, że w całym 2010 roku wydatki reklamowe wyniosły w Polsce 7,7 mld zł i były o 4,5 proc. wyższe niż w 2009 roku. W 2010 r. zwiększyły się wydatki reklamodawców na reklamę w telewizji (o ponad 7 proc.), w kinach (o 8 proc.), w internecie (o ponad 23 proc.) oraz w radio (o 3,5 proc.). Segmentami, w których nastąpiło zmniejszenie wydatków na reklamę były prasa oraz reklama zewnętrzna. W całym 2010 r. wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o 10,5 proc., w magazynach o 6 proc., natomiast na reklamę zewnętrzną o ponad 0,5 proc.

W samym czwartym kwartale 2010 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki we wszystkich segmentach rynku reklamy, za wyjątkiem prasy i kina. Najszybciej rosły wydatki na reklamę w internecie (wzrost o ponad 22 proc., w tym na reklamę graficzną i e-mail marketing o 16 proc.) oraz w stacjach radiowych (wzrost o ponad 12,5 proc.). Najwięcej zarobiła telewizja, gdzie reklamodawcy wydali o 4,5 proc. więcej niż w czwartym kwartale 2009 roku.

Agora szacuje, że ze względu na prowadzone projekty rozwojowe wnakłady inwestycyjne grupy 2011 roku mogą być nawet dwukrotnie wyższe niż w 2010 roku. Grupa nadal będzie się koncentrować m.in. na kontroli kosztów i zwiększaniu skali działalności także poprzez kolejne akwizycje - podała spółka w raporcie kwartalnym.

"Ze względu na prowadzone projekty rozwojowe (w tym związane z inwestycjami technologicznymi, cyfryzacją kin oraz wzbogaceniem portfela nośników reklamy zewnętrznej) Spółka szacuje, że nakłady inwestycyjne Grupy w 2011 r. mogą być wyższe (nawet około dwukrotnie) niż poniesione w 2010 r" - podała Agora w raporcie.

Nakłady inwestycyjne na wszystkie segmenty grupy (prasa, internet, czasopisma, reklama zewnętrzna, radio, kino) w 2010 roku wyniosły 54,8 mln zł.

Agora podała też, że w 2011 roku

Grupa zamierza skoncentrować swoje wysiłki m.in. na wykorzystaniu możliwości oferowanych przez internet do rozwoju nowych form i zakresu działalności w tzw. tradycyjnych mediach oraz kontroli kosztów w zakresie umożliwiającym dalszy rozwój istniejących przedsięwzięć oraz tworzenia nowych projektów.

Grupa zamierza skoncentrować wysiłki także na efektywnym wykorzystaniu kompetencji i multimedialnych zasobów Grupy, w szczególności w zakresie monetyzacji i dystrybucji treści tworzonych w ramach Grupy; dalszym rozwoju obecnych ośrodków kompetencji multimedialnych w ramach Grupy oraz zwiększeniu skali działalności Grupy także poprzez kolejne akwizycje wzmacniające jej pozycję lub poszerzające źródła jej przychodów.

Dowiedz się więcej na temat: R. | 2009 r. | Netto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »