Grupa Asbis w I kw. 2013: Inwestycja w marki własne skutkuje mocnym wzrostem przychodów i rentowności

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, zaraportował udany I kw. 2013 roku. W okresie tym spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży o 17,05 proc. do 443,824 mln USD. Jednocześnie, ASBIS znacząco zwiększył rentowność na wszystkich poziomach. Zysk brutto wzrósł o 31,15 proc. do 26,196 mln USD z 19,974 mln USD w I kw. 2012 r., natomiast EBITDA wzrosła o 54,23 proc. do 8,150 mln USD w I kw. 2013 r. z 5,284 mln USD w I kw. 2012 r. W rezultacie zysk netto po opodatkowaniu wzrósł o 48,15 proc., do 3,344 mln USD z 2,257 mln USD w I kw. 2012 r. Głównym czynnikiem tego wzrostu był mocny rozwój sprzedaży marek własnych oraz solidne wyniki wszystkich linii produktowych, na których skupiła się Grupa.

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, zaraportował udany I kw. 2013 roku. W okresie tym spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży o 17,05 proc. do 443,824 mln USD. Jednocześnie, ASBIS znacząco zwiększył rentowność na wszystkich poziomach. Zysk brutto wzrósł o 31,15 proc. do 26,196 mln USD z 19,974 mln USD w I kw. 2012 r., natomiast EBITDA wzrosła o 54,23 proc. do 8,150 mln USD w I kw. 2013 r. z 5,284 mln USD w I kw. 2012 r. W rezultacie zysk netto po opodatkowaniu wzrósł o 48,15 proc., do 3,344 mln USD z 2,257 mln USD w I kw. 2012 r. Głównym czynnikiem tego wzrostu był mocny rozwój sprzedaży marek własnych oraz solidne wyniki wszystkich linii produktowych, na których skupiła się Grupa.

Siarhei Kostevitch, dyrektor generalny i przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc, skomentował: Uznajemy ten kwartał za udany, ponieważ byliśmy w stanie osiągnąć oczekiwany poziom rentowności. Jesteśmy zadowoleni, że Grupa rosła szybciej niż rynek, szczególnie przy obecnym burzliwym otoczeniu gospodarczym. Było to możliwe dzięki skutecznemu i konsekwentnemu wdrażaniu naszej strategii, zakładającej większą koncentrację na zwiększaniu rentowności niż przychodów. W I kw. 2013 r. znacznie zwiększyliśmy sprzedaż naszych marek własnych, z czego jesteśmy bardzo dumni - ich udział w sprzedaży ogółem wzrósł do ponad 17 proc., z 9 proc. w 2012 roku. Wzrosły również nasze przychody ze sprzedaży tabletów i smartfonów innych producentów.

Reklama

Siarhei Kostevitch kontynuował: W efekcie powyższych działań, zanotowaliśmy wzrost zysku operacyjnego o 62 proc., podczas gdy zysk netto po opodatkowaniu wzrósł w I kw. 2013 r. o 48 proc. w porównaniu do I kw. 2012 r. Po wynikach I kw. 2013 r., w którym wypracowaliśmy już około 30 proc. zysku netto prognozowanego na cały 2013 rok, kadra zarządzająca spółki pozostaje skoncentrowana na dostarczaniu solidnych wyników i maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. Naszym głównym celem w 2013 roku będzie poprawa marż, rentowności oraz przepływów pieniężnych."

PROGNOZA FINANSOWA NA 2013 ROK

ASBIS prognozuje, że w 2013 roku osiągnie przychody w wysokości pomiędzy 1,85 mld USD a 1,95 mld USD oraz zysk netto po opodatkowaniu w wysokości pomiędzy 11,0 mln USD a 12,5 mln USD.

SZCZEGÓŁOWA INFORMACJA O STRUKTURZE SPRZEDAŻY

W I kw. 2013 roku przychody osiągnięte w krajach byłego ZSRR wzrosły o 3,07 proc. Jednakże w tym samym czasie ASBIS urósł znacznie szybciej w Europie Środkowo-Wschodniej (+38,06 proc.).

W rezultacie region ten został regionem numer jeden spółki pod względem przychodów, a jego udział w sprzedaży ogółem wzrósł do 38,09 proc. w I kw. 2013 r. z 32,29 proc. w I kw. 2012 r., podczas gdy udział regionu krajów byłego ZSRR spadł do 36,08 proc. w I kw. 2013 r. z 40,97 proc. rok wcześniej.

Siarhei Kostevitch skomentował: - Te zmiany były rezultatem naszej strategii zakładającej koncentrację na rentowności oraz poprawie struktury geograficznej naszych przychodów. Zwiększyliśmy sprzedaż marek własnych, tabletów i smartfonów, które cieszyły się szczególnym powodzeniem w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie zrezygnowaliśmy z dystrybucji pewnych niskomarżowych linii produktowych. Staramy się optymalizować nasz dostępny kapitał obrotowy netto i sprawiać, by struktura marż spółki składała się z produktów zapewniających wyższe marże brutto. Zarząd jest przekonany, że dalsza koncentracja na bardziej rentownych liniach produktowych przyniesie korzyści finansowe naszej Spółce.

ASBIS Enterprises Plc ma siedzibę na Cyprze i specjalizuje się w dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań mobilnych, komponentów IT i peryferiów, a także szerokiej gamy produktów informatycznych i urządzeń cyfrowych. Spółka założona w roku 1990, jest obecna w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach nadbałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, prowadząc sprzedaż w 75 krajach świata. Grupa dystrybuuje produkty wielu producentów, a także produkuje i sprzedaje produkty pod markami własnymi: Prestigio (pamięci zewnętrzne, oprawione w skórę akcesoria USB, urządzenia GPS itp.) i Canyon (odtwarzacze MP3, produkty sieciowe i inne urządzenia peryferyjne).

ASBIS posiada podmioty zależne w 26 krajach, zatrudnia ponad 1 000 osób i zaopatruje 32 tysiące klientów. Od października 2007 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod symbolem ASB (ASBIS).

Opr. KM

Zagłosuj w internetowym referendum w sprawie OFE

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wzrost | marki | przychody | Marek | inwestycja | ASBISc Enterprises PLC | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »