Grupa CD Projekt podsumowuje I kwartał 2014 r.

Grupa CD Projekt zakończyła I kwartał 2014 r. notując skonsolidowany zysk netto na poziomie 1,39 mln zł. Finansując ze środków własnych duże projekty (Wiedźmin 3 Dziki Gon, Cyberpunk 2077), CD Projekt generuje gotówkę - przepływy pieniężne netto wyniosły 2,2 mln zł a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 3,4 mln zł.

Grupa CD Projekt zakończyła I kwartał 2014 r. notując skonsolidowany zysk netto na poziomie 1,39 mln zł. Finansując ze środków własnych duże projekty (Wiedźmin 3 Dziki Gon, Cyberpunk 2077), CD Projekt generuje gotówkę - przepływy pieniężne netto wyniosły 2,2 mln zł a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 3,4 mln zł.

- Wyniki za I kwartał potwierdzają fakt, który udowodniliśmy już w zeszłym roku - Grupa CD Projekt ma potencjał, żeby pracować nad kilkoma topowymi produkcjami równocześnie, finansować je ze środków własnych i generować gotówkę - powiedział prezes CD Projekt Adam Kiciński.

- Mamy za sobą najważniejszy i najbardziej intensywny z dotychczasowych okres w produkcji Wiedźmina 3. W pierwszym kwartale rozpoczęliśmy między innymi prace nad lokalnymi wersjami gry. Wybraliśmy aktorów i realizowane są nagrania dialogów w różnych językach. Jednocześnie realizujemy przygotowania do nadchodzących targów E3 w Los Angeles, na których pokażemy kolejne materiały oraz ujawnimy nowe informacje o grze i planowanej premierze. Pierwszym efektem wchodzącej w intensywny okres kampanii marketingowej jest dokonane w dniu wczorajszym odświeżenie logo spółki wraz ze zmianą logo samej gry. Wiedźmin 3 Dziki Gon jest obecnie jedną z kilku najbardziej oczekiwanych gier wideo na świecie o ogromnym potencjale biznesowym. Chcemy przygotować doskonałą komunikacje ze społecznością graczy na skalę, która nie była dostępna dla naszych wcześniejszych produkcji oraz wyśmienity produkt, który pod każdym względem spełni najwyższe wymagania i zrealizuje oczekiwany potencjał - dodaje Kiciński.

Reklama

Skonsolidowane przychody Grupy w I kwartale tego roku wyniosły 30,804 mln zł, a skonsolidowany zysk Grupy CD Projekt wyniósł 1,386 mln zł. Ponownie największy wkład do tego wyniku zapewnił segment globalnej cyfrowej dystrybucji. GOG.com, przez który Grupa działa w tym obszarze, zarobił 1,88 mln zł.

Najbliższe miesiące będą bardzo ważne dla GOG.com, który prowadzi prace nad dwoma projektami rozwojowymi. Już na targach E3 w Los Angeles spółka zaprezentuje nową technologię, która pozwoli jej poszerzyć ofertę serwisu o nowe produkty, rozszerzyć jego funkcjonalność i pozyskać nowych klientów.

CD Projekt

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 r., a 17 kwietnia 2012 r. gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD Projekt, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", który zadebiutuje w lutym 2015 r. Do tej pory na świecie sprzedano ponad 7 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin.

W 2008 r. powstał należący do Grupy CD Projekt anglojęzyczny serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku i zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. Spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji CDP.pl oferujący graczom możliwość zakupu i ściągnięcia przez internet gier komputerowych, e-booków i e-komiksów. W październiku 2013 r. platforma rozszerzyła katalog produktów o filmy i audiobooki oferowane klientom w formule "download to own".

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »