Grupa Delko mierzy wysoko

Grupa kapitałowa DELKO S.A., lider na polskim rynku dystrybucji kosmetyczno - chemicznej, pod koniec sierpnia 2009r. rozpoczyna ofertę publiczną swoich akcji. Spółka planuje pozyskać maksymalnie 18 mln zł na dalszy rozwój, w tym przede wszystkim umocnienie pozycji lidera poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój własnych marek.

Grupa kapitałowa DELKO S.A., lider na polskim rynku dystrybucji kosmetyczno - chemicznej, pod koniec sierpnia 2009r. rozpoczyna ofertę publiczną swoich akcji. Spółka planuje pozyskać maksymalnie 18 mln zł na dalszy rozwój, w tym przede wszystkim umocnienie pozycji lidera poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój własnych marek.

Oferującym akcje DELKO S.A. jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

DELKO S.A. jest liderem rynku dystrybucji kosmetyczno - chemicznej w Polsce, wyróżniającym się na tle branży pod względem osiąganych wyników finansowych oraz efektywności działania.

Przychody DELKO w ubiegłym roku wyniosły 405,5 mln zł, a zysk netto 6,25 mln zł. Prognoza na koniec bieżącego roku zakłada osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie 457 mln zł, a zysku netto rzędu 7,8 mln zł.

Oferta Publiczna Akcji Oferowanych obejmie 1.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C.

Reklama

Oferta Publiczna została podzielona na: Transzę Dużych Inwestorów (TDI) - 1.125.000 sztuk akcji oraz Transzę Małych Inwestorów (TMI) - 375.000 sztuk akcji.

Proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie trwał od 27 do do 28 sierpnia 2009. Spółka poda do publicznej wiadomości Cenę Emisyjną dla jednej akcji oferowanej 28 sierpnia 2009 r.

Przedział ceny emisyjnej akcji został ustalony na poziomie od 9 zł do 12 zł.

Zapisy na akcje w Transzach Dużych i Małych Inwestorów przyjmowane będą od 31 sierpnia - 2 września 2009 r.

Przydział Akcji Oferowanych zostanie przeprowadzony 9 września 2009 roku.

Spółka chce pozyskać z giełdy w zależności od ceny emisyjnej od 13,5 mln zł do 18 mln zł.

Po emisji dotychczasowi akcjonariusze będą posiadać ok. 75% kapitału. Reszta akcji przypadnie w udziale nowym akcjonariuszom.

Nasza decyzja o wejściu na giełdę jest związana przede wszystkim z realizacją celu strategicznego rozwoju Grupy Kapitałowej DELKO, którym jest umocnienie pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów chemiczno-kosmetycznych. Cel ten chcemy zrealizować m.in. poprzez przejęcia i akwizycję oraz rozwój organiczny, tj. zwiększenie sprzedaży produktów własnych marek oraz rozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, m.in. poprzez rozbudowę sieci salonów "Blue Drogerie" .

Stąd konieczność zasilenia Spółki kapitałem. Środki pozyskane z emisji zamierzamy przeznaczyć także na zwiększenie kapitału obrotowego, oraz zakup projektu informatycznego klasy ERP. Jego wdrożenie znacznie usprawni wewnętrzne i zewnętrzne procesy biznesowe oraz podniesie efektywność współpracy z klientami i dostawcami, co powinno przełożyć się na obniżenia kosztów - powiedział Dariusz Kawecki - Prezes Zarządu DELKO S.A.

DELKO S.A. jest czołowym dystrybutorem kosmetyczno - chemicznym w Polsce. Głównymi kategoriami produktów, których sprzedażą zajmuje się DELKO są produkty chemii gospodarczej, kosmetyków, produktów higienicznych oraz opakowań. Spółka współpracuje w tym zakresie z takimi koncernami jak m.in.: SC Johnson, Henkel, Kimberly Clark, L'Oreal, Navo (Procter & Gamble) i wiele innych.

W swojej ofercie DELKO posiada także produkty sprzedawane pod własnymi markami. Są to następujące linie produktowe: Filip, Filip Fresh, Blue, Teak, Delikato, Oskar, Tanius, Tytus oraz Delko Professional. Producentami produktów z własnych linii produktowych są w 99% firmy polskie. Marka własna w DELKO funkcjonuje już 9 lat i co roku poszerzana jest o nowe kategorie.

Strategia spółki zakłada:

Umacnianie pozycji niekwestionowanego lidera rynku hurtowego branży chemiczno-kosmetycznej w Polsce

Konsolidacje rynku usług dystrybucji produktów FMCG

Rozwój sieci sprzedaży, w tym w segmencie detalicznym, m.in. poprzez rozbudowę sieci salonów pod marką DELKO S.A. - "BLUE DROGERIE". Spółka chce rozwijać sieć poprzez otwieranie sklepów własnych i sklepów franszyzowych

Wzbogacenie szerokiego wachlarza asortymentu handlowego

Intensyfikację i promocję sprzedaży produktów własnej marki

Środki pozyskane z emisji Akcji C zostaną przeznaczone na:

- sfinansowanie akwizycji podmiotów gospodarczych, prowadzących profesjonalna dystrybucje artykułów drogeryjnych i kosmetycznych o zasięgu regionalnym (ok. 10,6 mln zł)

- zasilenie kapitału obrotowego Spółki celem finansowania zwiększonego obrotu, wynikającego z dynamicznego rozwoju przychodów ze sprzedaży DELKO S.A (ok. 2,5 mln zł)

-zgromadzenie środków pieniężnych na finansowanie projektów marketingowych, w tym nakładów na reklamę, wzmocnienie wizerunku marek produktów Spółki. rewitalizacje i repozycjonowanie wspomnianych produktów (ok. 1, 2 mln zł)

- zabezpieczenie środków finansowych na realizacje projektu informatycznego, polegającego na zakupie i wdrożeniu systemu klasy ERP w Spółce (0,7 mln zł).

Wartość polskiego rynku, który obejmuje konsumpcję artykułów drogeryjnych wynosi 3,5 mld zł. Grupa DELKO jest największym dystrybutorem z ponad 11% udziałem w tym segmencie rynku.

W latach 2004 - 2008 wzrost rynku szacowany był na 6 - 8 % rocznie. Można spodziewać się, że trend ten zostanie utrzymany ze względu na stosunkowo jeszcze niski poziom wydatków Polaków na wyroby kosmetyczne, higieniczne i chemii gospodarczej w porównaniu do poziomu w rozwiniętych krajach Europy Zachodniej.

Charakterystyka rynku hurtowego i detalicznego wyrobów drogeryjnych w Polsce:

- sprzedaż wyrobów drogeryjnych odbywa się poprzez sklepy spożywcze, drogerie, apteki, sklepy chemiczne, kioski, place targowe, HoReCa, BHP. Liczba sklepów sprzedających produkty drogeryjne w Polsce ocenia się na 80 tys.

- istnieje ponad 250 wyspecjalizowanych hurtowni. W chwili obecnej następuje dynamiczny proces ich konsolidacji. Związane jest to przede wszystkim z chęcią uzyskania lepszej pozycji przetargowych w negocjacjach z producentami oraz zmianą modelu zaopatrywania detalistów, którzy odchodzą od dużej liczby dostawców na rzecz 2-3 kompleksowych dostawców ogólnopolskich.

Spółka współpracuje z największymi koncernami i producentami kosmetyków i chemii gospodarczej, w tym m.in. z: Nivea, Henkel, TZMO, Inco Veritas, Kimberly Clark, L'Oreal, Metsa Tissue, PZCUSSONG, Global Cosmed, La, Lakma, Navo (Procter & Gamble), Harper Hygienics i inne. Spółka współpracuje także z producentami kosmetyków i chemii w zakresie zlecania im produkcji produktów sprzedawanych pod własnymi markami. W 99% są to polskie firmy.

W skład grupy kapitałowej wchodzi DELKO SA z siedziba w Śremie, jako jednostka dominująca i trzy jednostki zależne: Delko Otto Sp. z o.o. z siedziba w Ostrowcu Świętokrzyski, Delko RDT Księżycowa Sp. z o.o. z siedziba w Ignatkach oraz Nika Sp. z o.o. z siedziba w Kielcach.

Sprzedaż produktów prowadzona jest w całym kraju w oparciu o regionalnych przedstawicieli, sieć własnych hurtowni oraz bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych.

Sieć DELKO to:

-13 regionalnych dystrybutorów

- 15 Blue Drogerii

- 220 doświadczonych przedstawicieli handlowych wspomaganych przez 200 przedstawicieli producentów

- 350 samochodów dostawczych obsługujących ok. 20.000 sklepów

- Nowoczesne systemy zarządzania sprzedażą

- Kompleksowa obsługa systemu sprzedaży detalicznej.

Wyszczególnienie (w mln PLN)	2005	2006	2007	2008	2009
(prognoza)
Przychody ze sprzedaży  	199,8	255,6	306,8	405,6	457
Zysk operacyjne	            3,05	4,36	5,22	9,42	11,69
Rentowność (EBIT)       	1,50%	1,70%	1,70%	2,30%	2,50%
Rentowność (ROE)	            17,5%	20,5%	21,2%	27,1%	15,95% 
Zysk netto (w mln PLN)	      2,21	3,03	3,56	6,25	7,8
Rentowność zysku netto	      1,11%	1,19%	1,16%	1,54%	1,71%

Wyniki finansowe Spółki charakteryzują się stałym wzrostem rentowości w latach 2005-2008 zarówno na poziomie operacyjnym jak i zysku netto. Roczna dynamika wzrostu przychodów w ostatnich 4 latach to ponad 27%, zysku netto ponad 43%. Wzrost przychodów operacyjnych jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Spółki.

DELKO S.A. jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień, m.in. pięciokrotnie ( w 2002 r., 2003 r., 2006 r., 2007 r., oraz 2008 r.) uzyskała tytuł "Gazeli Biznesu" nagrody przyznawanej przez dziennik "Puls Biznesu" dla najbardziej dynamicznie rozwijających się firm. Cel ten DELKO S.A. chce osiągnąć poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój organiczny, tj. zwiększenie sprzedaży produktów własnych marek oraz rozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, m.in. poprzez rozbudowę sieci salonów "BLUE DROGERIE".

Przychody DELKO S.A. w ubiegłym roku wyniosły 405,5 mln zł, a zysk netto 6,25 mln zł. Prognoza na 2009 r. zakłada osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie 457 mln zł, a zysku netto rzędu 7,8 mln zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rentowność | Delko SA | Marek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »