Grupa Edukacyjna MAC w drodze na giełdę
Grupa Edukacyjna MAC S.A., złożyła wczoraj prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Władze spółki liczą, że pojawi się ona na giełdzie jeszcze przed końcem tego roku.
- Strategia rozwoju Grupy MAC na najbliższe lata zakłada konsolidację branży wydawniczej poprzez akwizycje wydawnictw edukacyjnych i fachowych. Pozyskanie kapitału z giełdy jest związane z programem intensywnego rozwoju firmy. Środki pozyskane z rynku posłużą jego częściowemu sfinansowaniu - mówi prezes Grzegorz Bednarski.
Już na początku października bieżącego roku spółka poinformowała o przejęciu wydawnictwa fachowego Poltext, które wydaje książki z dziedziny ekonomii, zarządzania, prawa gospodarczego, finansów, bankowości, ubezpieczeń, handlu, marketingu itp. oraz specjalistyczne słowniki i podręczniki do nauki języków obcych.
- Przejęcia są dla spółki okazją do wejścia w nowe segmenty rynku, co podnosi atrakcyjność spółki. Do ekspansji tą drogą zachęciły nas efekty kupna pod koniec 2005 roku wydawnictwa Juka-91 - tłumaczy prezes Grupy Edukacyjnej MAC.
Grupa MAC jest w trójce liderów rynku edukacyjnego w Polsce i w pierwszej dziesiątce wydawnictw na rynku książki.
- Jesteśmy obecni w najbardziej atrakcyjnych segmentach rynku - specjalizujemy się w sprzedaży publikacji przeznaczonych do nauczania zintegrowanego oraz nauczania przedszkolnego. Nasza oferta wydawnicza to aktualnie około tysiąc tytułów. Co roku wzbogacamy ją o nowe atrakcyjne pozycje cieszące się uznaniem nauczycieli i zadowoleniem uczniów. Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy z nauczycielami, doradcami metodycznymi i pracownikami wyższych uczelni. Ich sugestie pomagają nam w opracowaniu profesjonalnej oferty wydawniczej - wyjaśnia prezes.
MAC współpracuje i sprzedaje podręczniki szkolne oraz różne pomoce naukowe do ponad 16.000 przedszkoli i szkół podstawowych.
Spółka planuje zdobyć pozycję lidera w nauczaniu przedszkolnym i zintegrowanym, ugruntować pozycję jednego z wiodących graczy w klasach 4-6, jak również zdywersyfikować działalność poprzez rozwijanie aktywności w nowych obszarach edukacji: multimedia, informatyka (e-learning), szkolenia. Środki pozyskane z emisji pozwolą nam na umocnienie pozycji na rynku, zwiększenia skali działania i poprawienia rentowności - deklaruje prezes.
MAC angażuje się w program odpowiedzialności społecznej poprzez organizowanie i współorganizowanie programów edukacyjnych, jak również licznych konkursów dla rodziców i dzieci.
Jak twierdzi spółka, jej przewagą konkurencyjną są pracownicy i kultura organizacyjna firmy.
- Nasz zespół to przede wszystkim ludzie. Zatrudniamy doświadczony, kompetentny i ambitny zespół ludzi, który skutecznie realizuje zakładane cele. Nasi pracownicy dbają by nauczyciele, uczniowie i ich rodzice odczuwali satysfakcję pracując z naszymi podręcznikami. Kładziemy nacisk na aktywny, bezpośredni i możliwie najczęstszy dialog z naszymi klientami - tłumaczy prezes Grupy.
Środki pozyskane z emisji spółka zamierza przeznaczyć na konsolidację branży wydawniczej poprzez akwizycję wydawnictw edukacyjnych i fachowych. W roku 2006 firma zwiększyła przychody o blisko 30%, a zyski o ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż za rok 2006 osiągnęła 57,6 mln zł, zysk operacyjny przekroczył 11,2 mln zł, a zysk netto wyniósł ponad 8,6 mln zł. Prognozy na rok 2007 przewidują wzrost przychodów o około 11%.
Oferującym akcje Grupy Edukacyjnej MAC S.A. jest Millennium Dom Maklerski S.A.