Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję przejęcia supermarketów Mila
Grupa Eurocash podpisała umowę przyrzeczoną dotyczącą przejęcia 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. - właściciela sieci 187 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.
Umowa została zawarta po uprzednim otrzymaniu bezwarunkowej zgody Prezesa UOKiK na przejęcie cypryjskiego właściciela sieci Mila.
Transakcja jest kolejnym etapem wzmocnienia pozycji rynkowej tysięcy niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w Polsce. Dzięki niej Klienci Grupy skorzystają ze zwiększenia zaplecza logistycznego, a także zwiększonej skali zakupowej, co poprawi pozycję konkurencyjną niezależnych sklepów detalicznych w Polsce
Innowacyjne rozwiązania oraz doświadczenia przejmowanej sieci, zaliczanej do tzw. rynku nowoczesnego, zostaną docelowo udostępnione wszystkim Klientom Grupy Eurocash.
Strategicznym celem Grupy Eurocash niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych.
Podpisanie umowy przyrzeczonej jest ostatnim etapem w procesie nabycia supermarketów Mila. W wyniku transakcji krajowy lider, wspierający dziesiątki tysięcy przedsiębiorców w kraju został właścicielem sieci 187 supermarketów działających pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Łączne przychody ze sprzedaży sieci w 2017 roku osiągnęły około 1,48 mld zł. Dzięki inwestycji Grupy Eurocash, sieć Mila pozyskała silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju.
Wartość transakcji przejęcia sieci Mila opiewała na kwotę 350 mln zł bez uwzględniania wybranych nieruchomości spółki, które nie zostały nabyte przez Eurocash.
- Po finalizacji transakcji możemy rozpocząć płynną integrację naszych biznesów. Czeka nas okres intensywnej pracy w zakresie wymiany i wdrożenia najlepszych praktyk obu sieci tj. Mila i Delikatesów Centrum.
Przejęcie tej sieci to dla nas ogromna wartość, która zaowocuje transferem wiedzy i doświadczeń do naszych franczyzobiorców i partnerów. Dzięki niej nasi Klienci będą mogli czerpać korzyści ze zwiększonego zaplecza logistycznego Grupy, a także zwiększonej skali zakupowej, która pozwoli naszym klientom otrzymać warunki handlowe zbliżone do konkurencji. Można powiedzieć, że niezależni detaliści zaczynają pozyskiwać rynek do tej pory opanowany przez wielkie sieci marketów" - powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.
Integracja sieci Mila z Grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat.
Zacznie się od wspólnego zapoznania się, szkoleń, wizyt referencyjnych zarówno w sklepach Delikatesy Centrum jak i Mila. Kolejnym etapem będzie integracja logistyki obydwu spółek, aby jak najefektywniej wykorzystać wspólne aktywa. Na koniec integracji podjęta zostanie decyzja dotycząca rebrandingu sklepów, tak by przedsiębiorcy prowadzący dotychczas blisko 1300 sklepów Delikatesy Centrum, mogli skorzystać ze zwiększonej obecności marki w kolejnym regionie kraju.
Docelowo rozwiązania i innowacje wypracowane w stworzonej przez Delikatesy Centrum i Mila sieci zostaną przekazane wszystkim Klientom Grupy Eurocash. Przykładem takich działań jest wypracowany już dziś wysokiej jakości system codziennej dystrybucji produktów świeżych, który zostanie dość mocno wsparty rozwiązaniami logistycznymi Mila w centralnej Polsce.
- Stabilność i doświadczenie Eurocash to jedne z ważniejszych atutów, jakie sieć Mila pozyskuje od dnia finalizacji transakcji.
Spodziewamy się, że wymiana wiedzy przełoży się na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej naszych supermarketów. Wspólnie z zespołem Delikatesów Centrum jesteśmy w stanie wypracować rozwiązania, które docenią klienci w całej Polsce. A dzięki temu, że do sieci będą dołączać kolejni przedsiębiorcy współpracujący w modelu franczyzowym, będziemy czerpać dalsze korzyści wynikające z efektu skali. Na pewno przełożą się one na atrakcyjność naszej oferty - powiedział Artur Góralczyk, Prezes Zarządu Mila S.A.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
mzb