Grupa Eurocash złożyła wniosek o zgodę na koncentrację w związku z planowanym nabyciem udziałów w Partner sp. z o.o.
Eurocash złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek o zgodę na koncentrację w związku z planowanym nabyciem udziałów w spółce Partner Sp. z o.o. z siedzibą w Lipnie. Spółka prowadzi 26 sklepów pod szyldem Lewiatan.
Sprzedającym jest Asteria Holding Sp. z o.o., której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding SA.
- Przez wiele lat budowałem przedsiębiorstwo prowadzące z dużym sukcesem sklepy w ramach sieci Lewiatan. Obecnie uznałem, że nadszedł czas, by przekazać firmę następcom. Okazało się jednak, że sukcesją nie są zainteresowane moje dzieci, które osiągnęły sukces zawodowy w innych obszarach biznesowych. Z tego też powodu nie są zainteresowane prowadzeniem naszego przedsiębiorstwa. Jednocześnie pojawiało się wiele ofert kupna udziałów. Postanowiliśmy zatem dokonać wyboru ewentualnego nabywcy. Bez wątpienia uznałem, że najlepszym nabywcą pakietu udziałów w spółce będzie Eurocash, większościowy akcjonariusz Lewiatana Holding i jednocześnie największy dostawca towarów do sieci Lewiatan, w tym do spółki Partner - powiedział Wojciech Kruszewski.
- Wyzwanie sukcesji biznesu rodzinnego dotyczy wielu przedsiębiorców, właścicieli małych i średnich sklepów w Polsce. Tą transakcją pokazujemy, że jako Grupa Eurocash jesteśmy gotowi nie tylko wspierać operacyjnie i kapitałowo dalszy rozwój sklepów prowadzonych przez naszych franczyzobiorców, czego przykładem były nasze wcześniejsze transakcje polegające na nabyciu udziałów w spółkach prowadzących sklepy Delikatesy Centrum, lecz również dajemy naszym partnerom możliwość wyjścia z inwestycji i realizacji przez nich innych planów biznesowych - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.
Po ewentualnym nabyciu pakietu udziałów w spółce, Eurocash planuje dalej rozwijać sklepy sieci Partner pod szyldem Lewiatana, umacniając jeszcze bardziej ich pozycję rynkową, by jeszcze skuteczniej mogły konkurować z dyskontami i wielkimi sieciami. Dzięki przynależności do dużej grupy, sklepy te będą również beneficjentem uzyskanych synergii zakupowych i kosztowych.
Opr. MD