Grupa Ferro się sprzeda?
Grupa FERRO jest jednym z największych graczy na polskim rynku armatury oraz komponentów branży instalacji sanitarnych i grzewczych.
Spółka zajmuje czołową pozycję na rynku sprzedaży zaworów oraz jest jednym z trzech największych rynkowych graczy w branży sprzedaży baterii, z udziałem w rynku przekraczającym 13%. Przedmiotem działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami (Ferro, Weberman) oraz pod markami klientów Grupy. FERRO jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich producentów Caleffi i Cimm. FERRO dostarcza również produkty pod markami własnymi swoich klientów.
Sprzedaż produktów pod markami własnymi Ferro i Weberman stanowiła w 2008 roku około 80-90% całkowitej sprzedaży Grupy.
Grupa działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynkach zagranicznych, m.in. rumuńskim, francuskim, ukraińskim, białoruskim, bułgarskim i rosyjskim. W 2008 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł 11,7%. Sprzedaż krajowa prowadzona jest poprzez sieć dystrybutorów do krajowych hurtowni, sieci hurtowni, a także sieci marketów budowlanych.
Produkcja Grupy realizowana jest głównie w Chinach, poprzez spółkę Yuhuan AMG Just Valve Co Ltd., w której Ferro SA posiada 50% udziałów, oraz dodatkowo przez innych producentów w Chinach, Turcji, oraz Polsce. W Skawinie, gdzie mieści się siedziba Grupy, znajduje się centrum magazynowe i logistyczne.Po III kwartałach 2009 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły ponad 119 mln zł, zaś zysk netto blisko 11 mln zł.
Grupa FERRO opublikowała prospekt emisyjny w dniu 16 marca 2010 roku. Oferta publiczna FERRO S.A. składa się z akcji nowej emisji oraz akcji istniejących. Środki pozyskane z nowej emisji Spółka zamierza przeznaczyć na zwiększenie kapitału obrotowego i inwestycje informatyczne. Oferta publiczna planowana jest na drugą połowę marca 2010 r., natomiast debiut giełdowy na kwiecień 2010 r.