Grupa LPP zamyka wszystkie sklepy w Rosji
Grupa LPP - właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. - zakończyła operacyjne czynności konieczne do zamknięcia salonów w Rosji i we wtorek został zamknięty ostatni z nich. Zgodnie z wcześniejszą deklaracją, od jutra wszystkie sklepy marek należących do LPP na rynku rosyjskim będą zamknięte.
Wcześniej firma całkowicie wstrzymała transport towarów do Rosji, jak i wszystkie inwestycje oraz plany rozwojowe, a także zamknęła sprzedaż internetową wszystkich swoich marek - podała LPP.
4 marca grupa informowała o decyzji o zawieszeniu działalności operacyjnej w Rosji. LPP informowała wtedy, że zatrzyma rozwój swoich marek w Rosji oraz dostarczanie towarów handlowych do Rosji.
Podawała, że działania te będą wdrażane sukcesywnie, przy uwzględnieniu ograniczeń operacyjnych.
Na początku marca spółka zdecydowała o dokonaniu odpisu aktywów w Rosji na potencjalnie nierentowne sklepy w kwocie ok. 250 mln zł.
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Sprzedaje kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych, w tym w Londynie, Helsinkach czy Tel Awiwie. Oferta online dostępna jest na 30 rynkach. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
Spółka posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m2. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.
LPP zatrudnia 27 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do indeksu MSCI Poland.