Grupa Master Pharm: 15 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku netto w I kw.
Przychody Grupy w I kw. br., wynoszące blisko 15 mln zł, kształtowały się na poziomie niższym o 16 proc. rok do roku. Przełożyły się na 1,1 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 63 proc., związany przede wszystkim z wpływem kosztów stałych, przy niższym poziomie przychodów w spółkach Master Pharm i Avet Pharma.
Duży wpływ na niższą sprzedaż Master Pharm miała mniejsza aktywność klientów i przesunięcie na kolejne kwartały części zamówień produkcji kontraktowej suplementów diety.
- Spadek przychodów Master Pharm wynikał z przełożenia przez naszego największego odbiorcę realizacji zamówień zaplanowanych na I kw., a także z konieczności przeprojektowania produktów dla innego dużego klienta, co również wiązało się z pewnym przesunięciem. Zamówienia te zostaną jednak zrealizowane w kolejnych kwartałach bieżącego roku i szybko wrócimy do zaplanowanych harmonogramów - wyjaśnił Jacek Franasik, prezes zarządu Master Pharm SA.
Spółka zależna Avet Pharma, oferująca suplementy diety pod marką własną, odnotowała w I kw. sprzedaż na poziomie 2,6 mln zł wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Jak wyjaśnia zarząd, na niższe o 41 proc. przychody spółki wpłynęła zmiana strategii sprzedaży.
- W związku ze świadomą zmianą strategii sprzedaży w Avet Pharmie, zdecydowaliśmy o redukcji i odsprzedaży stanów magazynowych, co wpłynęło na poziom przychodów - skomentował Franasik.
W I kw. 2019 r. Avet Pharma wprowadziła na rynek 2 nowe produkty - Burak Czerwony PLUS oraz Berberys SLIM. Obecnie portfolio marki Avet Pharma liczy w sumie 63 produkty.
W perspektywie najbliższych kwartałów zarząd oczekuje wzrostu dynamiki sprzedaży grupy, a także dalszego dynamicznego rozwoju w obszarze marki własnej.
- Sytuację z I kw. skutkującą niższymi rok do roku przychodami Master Pharm uznajemy za chwilową i oczekujemy realizacji przesuniętych zamówień w najbliższych kwartałach. Obecnie duży nacisk kładziemy na prace rozwojowe, m. in. nad nowymi składnikami suplementów diety, a także na rozwój oferty marki własnej, m.in. o produkty o wyższej marży, kierowane głównie do sklepów zielarsko-medycznych - stwierdził Franasik.
Interia, opr. MD