Grupa Multimedia Polska publikuje wyniki finansowe za trzy kwartały 2016 r.

- Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku telekomunikacyjnym zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz odnotowaliśmy wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Po trzech kwartałach tego roku widzimy też pozytywne efekty przyjętej przez nas strategii poszerzenia portfela produktów o usługi spoza rynku telekomunikacyjnego, dzięki czemu stajemy się dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm. Jestem przekonany, że obserwowany wzrost popularności tych usług przełoży się niebawem na wynik finansowy naszej grupy.

- Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku telekomunikacyjnym zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz odnotowaliśmy wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Po trzech kwartałach tego roku widzimy też pozytywne efekty przyjętej przez nas strategii poszerzenia portfela produktów o usługi spoza rynku telekomunikacyjnego, dzięki czemu stajemy się dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm. Jestem przekonany, że obserwowany wzrost popularności tych usług przełoży się niebawem na wynik finansowy naszej grupy.

Stabilne przychody i wzrost znaczenia nowego obszaru usług

Grupa Multimedia Polska wypracowała w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. 550,0 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 4,5 proc. w odniesieniu do roku poprzedniego (z 261,2 mln zł do 273,0 mln zł) oraz 1 proc. w segmencie internetu (z 166,5 mln zł do 168,4 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11 proc. r/r i wyniosła 69,7 mln zł. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów w segmencie pozostałych usług, spoza dotychczasowej działalności telekomunikacyjnej (energia, gaz, usługi monitoringu, ubezpieczenia), o 84 proc. r/r do poziomu 38,9 mln zł. Po pierwszych 9 miesiącach 2016 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6 proc., z internetu 30,6 proc., z telefonii 12,7 proc., a pozostałe przychody stanowiły 7,1 proc.

Reklama

Rosnąca liczba dostarczanych usług

Na koniec września 2016 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim klientom 1,74 mln usług (RGU), czyli o 5,2 proc. więcej niż na koniec analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost RGU związany był z poszerzeniem portfela usług, a także wzrostem w zakresie segmentu telewizyjnego.

Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,08 na koniec III kwartału 2016 r. wobec 2,06 na koniec II kwartału. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) w III kwartale 2016 r. wyniósł 70,0 zł w porównaniu do 67,1 zł w III kwartale rok wcześniej.

Na koniec września 2016 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz ponad 835 tys. klientów, z których: 397 tys. korzystało z jednej usługi, 310 tys. z dwóch, a 128 tys. z co najmniej trzech usług.

EBITDA i zysk netto

Skorygowana EBITDA za trzy pierwsze kwartały 2016 r. wyniosła 253,8 mln zł wobec 263,0 mln zł za ten sam okres rok wcześniej.

Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 13 proc. r/r do 304,0 mln zł, co jest związane z wyższymi kosztami zmiennymi nowych usług (w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży tych usług), rozszerzaniem oferty programowej oraz wyższymi kosztami marketingu w związku z naszą kampanią w mediach ogólnopolskich. Niekorzystny wpływ na wynik miały też kursy wymiany walut (wzrost kosztów operacyjnych łącznie o kwotę ok. 4,1 mln zł). Zysk netto po trzech pierwszych kwartałach 2016 r. wyniósł 21,9 mln zł.

Inwestycje Multimedia Polska

W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 169 mln zł. W ramach 125,4 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 72,6 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 52,8 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »