Reklama

Grupa Otmuchów z sukcesem pozyskała 25 mln zł na dalszy rozwój

Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez ZPC Otmuchów akcje nowej emisji z zachowaniem prawa poboru. Dzięki udanej ofercie publicznej, producent słodyczy i produktów śniadaniowych pozyska środki w kwocie 25 mln zł, które przeznaczy na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy.

- Pragnę podziękować wszystkim inwestorom, którzy zdecydowali się zainwestować w akcje Otmuchowa. Jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, jakim cieszyły się nasze akcje oraz z przebiegu całej oferty publicznej. Dzięki pozyskanym środkom Grupa Otmuchów będzie mogła dynamiczniej się rozwijać, co będzie determinowało szybszy wzrost wartości dla akcjonariuszy. Okazane zaufanie to dla nas duże wyróżnienie, a zarazem mobilizacja do realizacji zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju - powiedział Bogusław Szladewski, prezes zarządu ZPC Otmuchów SA.

Reklama

Oferta publiczna ZPC Otmuchów SA obejmowała 12 748 250 akcji serii E, po cenie 2 zł

za jedną akcję. W trakcie subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane przez spółkę akcje.

Otmuchów zamierza przeznaczyć pozyskane środki na budowę nowoczesnej fabryki słodyczy. Dzięki tej inwestycji, grupa umocni swoją pozycję rynkową w strategicznym segmencie asortymentowym, oferując produkty wyróżniające się przede wszystkim jakością. Nowoczesna technologia produkcji pozwoli Spółce znacząco zwiększyć konkurencyjność oferty i przez to rozszerzyć współpracę handlową z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskać nowych klientów. Zapewnienie automatyzacji i standaryzacji procesów produkcyjnych w nowym zakładzie pozwoli też zwiększyć efektywność

i wydajność produkcji. Wartość planowanych w l. 2018-2020 nakładów inwestycyjnych związanych

z budową zakładu wynosi 23-24,5 mln zł. Pozostała kwota pozyskana z emisji zostanie wykorzystana na wsparcie marketingowe brandów ODRA oraz FREEYU.

Strategia rozwoju przyjęta w listopadzie 2016 r., którą realizuje Grupa Otmuchów, zakłada m.in. zwiększenie inwestycji w dwóch podstawowych segmentach - słodyczy oraz produktów śniadaniowych i zbożowych. W ramach realizowanej strategii grupa stawia na rozwój własnych marek producenckich, przede wszystkim marki ODRA oraz nowej marki FREEYU. Intencją grupy jest też stały rozwój współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz pozyskanie nowych klientów w obszarze sprzedaży private label oraz B2B.

Oferującym był Vestor Dom Maklerski SA Za obsługę prawną oferty odpowiadała kancelaria prawna Spaczyński Szczepaniak i Wspólnicy Sp.k. Wsparcie komunikacyjne zapewniła agencja InnerValue.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »