Reklama

Grupa SIMPLE notuje 37-proc. wzrost przychodów w III kwartale

Grupa SIMPLE wypracowała w III kwartale 2017 r. 11,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. W porównaniu do III kwartału 2016 r. to wzrost o 36,6 proc. Narastająco w okresie 9 pierwszych miesięcy br. Grupa osiągnęła 29,0 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o około 14 proc. względem analogicznego okresu 2016 r. W tym okresie grupa osiągnęła 2,0 mln zł EBITDA. SIMPLE konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, czego efektem jest pozyskanie, tylko w III kwartale, nowych umów o wartości 23 mln zł. W tym tygodniu do zarządu SIMPLE dołączył Jarosław Witwicki, dotychczasowy doradca zarządu, a wcześniej przez 7 lat członek zarządu ds. sprzedaży w Macrologic.

W III kwartale Grupa SIMPLE intensywnie pracowała nad zwiększeniem portfela zamówień. Efektem tych prac są podpisane umowy z placówkami medycznymi, uczelniami wyższymi i przedsiębiorstwami o łącznej wartości około 23 mln zł. Czas realizacji głównych pracy przy wdrożeniach systemów informatycznych, w zależności od umowy, wynosi od kilku do kilkunastu miesięcy.

Reklama

- III kwartał był bardzo pracowity dla sił handlowych SIMPLE. Tylko w tych trzech miesiącach pozyskaliśmy zamówienia od nowych klientów o wartości 23 mln zł. Obecnie jesteśmy w trakcie kilkunastu kolejnych postępowań, które są na różnym poziomie zaawansowania. Co najmniej kilka z nich powinno zakończyć się jeszcze w IV kwartale, a niektóre to potencjalnie duże umowy, które na pewno będziemy raportować - mówi Rafał Wnorowski, prezes zarządu SIMPLE SA.

W III kwartale Grupa SIMPLE wypracowała 11,2 mln zł, wobec 8,2 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 193 tys. zł, co oznacza wzrost o 17 proc. r/r.

Narastająco w okresie od stycznia do wrześnie grupa zanotowała 29,0 mln zł przychodów, wobec 25,5 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł 414 tys. zł, wobec 704 tys. zł, w roku ubiegłym, a wynik netto wyniósł -210 tys. zł, wobec zysku w wysokości 59 tys. zł przed rokiem.

- Zaraportowany przez spółkę spadek rentowności w III kwartale wynika ze znacznie większej aktywności SIMPLE w pozyskiwaniu nowych klientów oraz zamówień. Mimo, iż negatywnie wpływa to na bieżące koszty działalności już w najbliższych kwartałach będziemy obserwować pozytywne skutki tych działań w zwiększonych przychodach - komentuje Rafał Wnorowski, prezes zarządu SIMPLE SA.

- Aktualny wynik nie pokazuje portfela obecnie realizowanych przez spółkę wdrożeń. Tylko w III kwartale podpisaliśmy i uruchomiliśmy jednocześnie wiele nowych i złożonych projektów, nie mających jeszcze przełożenia na zysk, a wpływających za to na zwiększenie kosztów, potrzebnych do ich rozpoczęcia. Kilka dużych etapów tych prac zakończymy i rozliczymy jeszcze w IV kwartale tego roku - dodaje Daniel Fryga, wiceprezes zarządu SIMPLE SA.

SIMPLE konsekwentnie realizuje plan rozwoju, koncentrując się na zwiększeniu przychodów dzięki działaniom dosprzedażowym oraz efektywnemu pozyskiwaniu nowych klientów, szczególnie w strategicznych dla grupy sektorach - medycznym, szkolnictwa wyższego, instytutów naukowo-badawczych, produkcji i usługach oraz nowych branżach - kolejowej i transportowej.

- Już w III kwartale osiągnęliśmy spore sukcesy w zakresie sprzedaży naszych rozwiązań. Intensywnie pracujemy również nad wzmocnieniem naszego zespołu i zintensyfikowaniem działań cross- i up-sellingowych, co będzie miało przełożenie na znaczący wzrost przychodów i w czym pomóc ma również Jarosław Witwicki, który w tym tygodniu dołączył do zarządu SIMPLE - dodaje Rafał Wnorowski.

Jarosław Witwicki to doświadczony menadżer sprzedaży systemów informatycznych. Przez ponad 20 lat związany był z Grupą Macrologic, gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery w pionie handlowym, a w latach 2009-2016 pełnił funkcję członka zarządu ds. sprzedaży. Do zespołu SIMPLE dołączył na koniec III kwartału, pierwotnie jako doradca zarządu, a decyzją rady nadzorczej 14 listopada dołączył do składu zarządu. Będzie odpowiadał za obszar sprzedaży, w szczególności wzmocnienie działań dosprzedażowych oraz rozwój i powtarzalność sprzedaży abonamentowej.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »