Grupa TP SA szuka oszczędności
PTK Centertel, właściciel marki Orange zamierza utrzymać pozycję lidera na rynku telefonii komórkowej w Polsce poprzez szukanie synergii w ramach Grupy Telekomunikacji Polskiej (TP SA), na koniec 2007 roku planuje mieć 13,5 mln klientów - poinformowała dziennikarzy Grażyna Piotrowska-Oliwa, nowy prezes spółki.
"Chcemy utrzymać pozycję lidera na rynku, naszym celem nie jest likwidacja firmy i wcielenie jej w struktury Grupy TP SA. Priorytetem jest większe wykorzystanie potencjału, a nie szukanie oszczędności. Chcemy móc optymalizować koszty" - powiedziała Piotrowska-Oliwa.
"Trudno jest obecnie określić oszczędności, które będą wynikać z tych synergii. Na pewno nie będziemy ich szukać masowo zwalniając ludzi. To nie jest ćwiczenie w celu szukania oszczędności, chodzi o budowę oferty usług konwergentnych" - dodała.
Zdaniem Piotrowskiej-Oliwy na utrzymanie pozycji lidera będą mieć wpływ dwa czynniki, a mianowicie: liczba klientów, jaką uda się pozyskać czwartemu operatorowi - Play oraz wirtualnym operatorom (MVNO).
PTK Centertel zatrudnia obecnie 3.300 osób. PTK Centertel rozważa m.in. wprowadzenie usługi szerokopasmowego dostępu do internetu - Bitstream Access (BSA) dla swoich abonentów.
"Orange musi mieć ofertę analogiczną do innych operatorów komórkowych, więc jeśli takie usługi chce wprowadzać Polkomtel czy PTC, również Centertel musi brać je pod uwagę" - powiedziała prezes spółki.
Zauważyła również, że na efekty integracji w ramach grupy trzeba będzie nieco poczekać.
Obecnie Orange ma ponad 12,5 mln abonentów. Od 2001 roku do końca 2006 roku spółka zwiększyła swój udział w rynku usług komórkowych do ponad 34 proc. z 21 proc.
Jean-Marc Vignolles, który w czwartek zrezygnował z funkcji prezesa PTK Centertel podał, że przychody firmy zawsze rosły szybciej niż średnia rynkowa, co przekładało się na wzrost zysku i EBITDA.