Grupa Żywiec S.A.opublikowała roczne wyniki

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś roczne wyniki finansowe. W 2017 roku producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 1,8 proc. do 334 mln złotych z 328 mln złotych w poprzednim roku.

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś roczne wyniki finansowe. W 2017 roku producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 1,8 proc. do 334 mln złotych z 328 mln złotych w poprzednim roku.

Grupa Żywiec kontynuuje budowanie wartości

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wzmocniła marki, z sukcesem wprowadziła innowacje zarówno w ofercie produktowej jak i procesach biznesowych oraz zrealizowała skoncentrowany na wartości program komercyjny, utrzymując dyscyplinę kosztową. W rezultacie Spółka utrzymała przychody z portfolio premium, zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa (+1.3pp) oraz marżę brutto (+1.6pp) w porównaniu do roku 2016.

"W 2017 roku z powodzeniem wdrożyliśmy strategię budowania wartości i wzmocniliśmy pozycję lidera w najszybciej rosnących na rynku segmentach takich jak: piwne specjalności, radlery oraz piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe.

Reklama

Konsumenci chętniej sięgali po produkty premium i kupowali nasze piwa w kanałach gdzie sprzedaż jest bardziej dochodowa. W efekcie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, podobnie jak marżę i zysk z działalności operacyjnej, pomimo negatywnego wpływu złej pogody w sezonie i związanego z tym spadku sprzedaży oraz przychodów."- powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupa Żywiec S.A. -"W tym roku będziemy konsekwentnie kontynuowali naszą strategię oraz inwestycje w marki i innowacje, aby umożliwić stały wzrost"- dodał.

W 2017 roku Grupa Żywiec zainwestowała w dalszy rozwój portfolio premium wprowadzając na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, nowy wariant marki Dziki Sad oraz Desperados Nocturno w nowej odsłonie.

Firma umacnia pozycję lidera w tym segmencie z 43 proc. udziału w rynku. Grupa Żywiec jest także numerem 1 w kluczowych segmentach piwnych innowacji: udział w firmy w segmencie specjalności to 27 proc., w segmencie piw smakowych 42 proc. Grupa Żywiec konsekwentnie rozwija także ofertę produktów niskoalkoholowych i bezalkoholowych osiągając ponad 40 proc. udziału dzięki dobrym wynikom sprzedaży nowego wariantu Heineken 3, piwa Żywiec Bezalkoholowe i kontynuacji sukcesów marki Warka Radler. Po wprowadzeniu na rynek wariantu Warka Radler malina z cytryną, Grupa Żywiec pozostaje silnym liderem segmentu z 57 proc. udziału w rynku.

Sprzedaż piwa w Polsce w 2017 roku była niższa o 3% w porównaniu do roku poprzedniego przede wszystkim z powodu niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie i braku dużych imprez sportowych, które miały pozytywny wpływ na rynek w 2016 r.

Ze względu na takie otoczenie rynkowe oraz w wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w najmniej dochodowych kanałach, Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa co oznacza spadek o 3,9 proc. (2016:11,7 mln hl). Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży związany jest także ze sprzedażą spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Zdarzenie to nie miało znaczącego wpływu na zysk z działalności operacyjnej, a marża operacyjna wzrosła 1.1 proc.

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »