Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż i przychody w III kwartale 2015

W trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec S.A., producent między innymi Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły 949 882 tys. złotych, podczas gdy w takim samy okresie poprzedniego roku wyniosły 894 050 tys. złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 181 364 tys. złotych.

W trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec S.A., producent między innymi Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły 949 882 tys. złotych, podczas gdy w takim samy okresie poprzedniego roku wyniosły 894 050 tys. złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 181 364 tys. złotych.

Zysk netto w trzecim kwartale 2015r. wyniósł 135 984 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego Grupa Żywiec osiągnęła zysk netto w wysokości 88 890 tys. złotych.

- Kontynuując pozytywny trend z pierwszej połowy roku, w trzecim kwartale 2015r. Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. Jest to wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych (sprzyjająca pogoda w sezonie oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych) oraz wdrażanej strategii. Mimo, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej. - mówi Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. - W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na inwestycjach w marki, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów oraz na dostosowaniu naszego modelu biznesowego do sytuacji na rynku - dodał Duverdier.

Reklama

Rynek piwa

Chociaż pełne dane dotyczące całego rynku nie są jeszcze dostępne, szacujemy, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1%. Rynek pozostaje jednak pod wpływem presji promocyjnej, czego rezultatem jest dalszy spadek średniej ceny piwa.

Rozwój portfolio produktów

Po udanym wdrożeniu nowego wariantu Warki Radler czarna porzeczka z limonką, wprowadzeniu cydru Strongbow i powrotu na rynek legendarnego EB, w trzecim kwartale 2015r. firma dalej rozwijała swoją ofertę:

* budując na dotychczasowym sukcesie wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter),

i kontynuując rozwój w segmencie premium, Grupa Żywiec zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów - Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na piwne specjalności jest wydawana na warianty Żywca. Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży

i udziałów rynkowych;

- oferta marki Desperados została wzbogacona o wariant Desperados Nocturno z mezcalem

i rumem;

- odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów markami regionalnymi Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant Specjala - Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem. Firma wprowadziła także Brackie Pils - regionalną propozycję dla południowo-zachodniej Polski;

Grupa Żywiec wzmocniła również marki z segmentu mainstream: Warka została sponsorem Ligi Europy UEFA. Tatra wspierana była intensywną kampanią reklamową oraz efektywną aktywacją konsumencką "Miliony Piw są w Tatrach".

Koncentracja na kluczowych obszarach biznesu

Grupa Żywiec S.A. konsekwentnie wdraża strategię ukierunkowaną na poprawie konkurencyjności poprzez skupienie na kluczowych obszarach działalności, budowaniu silnych marek i efektywności kosztowej. W ramach tej strategii firma nawiązała partnerstwo z Grupą Orbico w zakresie rozwoju spółki Distribev. W ostatnim czasie GŻ zdecydowała także o pełnym wydzieleniu na zewnątrz usług transportowych, czego rezultatem była decyzja o likwidacji Trans Trade Żywiec. Obniżona została również baza kosztów stałych.

W kolejnych miesiącach Grupa Żywiec będzie się dalej koncentrować na wzmacnianiu marek, zapewnieniu atrakcyjnej oferty na dalszą część roku, jednocześnie kontynuując dostosowanie sposobów działania do sytuacji rynkowej.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 11 stylów piwnych, 15 marek i 34 produktów. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), Brackie. Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2014 roku Grupa Żywiec sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: piwo | Grupa Żywiec SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »